Inre Oro

Mer
12 år 7 månader sedan #434668 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Inre Oro
Motion är svaret! Ligg inte på sängen och deppa, att gå ut och gå minskar dessutom depressionen!

Om du gör så att du går ut och går två timmar om dagen i en vecka, så återkom efteråt och skriv här. Jag kan inte hjälpa dig mera...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 veckor sedan #478586 av Mentio
Svar från Mentio i ämnet Inre Oro
Jeg har det akkurat likedan,må hele tiden gjøre noe for å lindre den
indre uroen, har tenkt at det kunne være noe med medisinen
(4mg Risperdal), men tror dette er noe som finnes i familien. Dette
må være motsatsen til negative symptom,fordelen er at man hele
tiden har en ryddig leilighet og drar rundt og gjør saker og ting,
men det er slitsomt og aldi få slappe av.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478591 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Inre Oro
Jag tror defenitivt att det har med medicinen att göra. Pröva någon annan medicin om det fortsätter. Jag vill minnas att jag hade väldigt mycket av den där inre oron speciellt av risperdal men även av zyprexa får jag en, dock en annan typ, av inre oro.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478652 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Inre Oro
Mentio, det låter som att du fått akatesi (rastlöshet) av Risperdal. Fråga din läkare om du kan sänka medicinen en aning så kanske det lättar. Jag fick akatesi av 4 mg Risperdal, men 3 mg gick bra att ha.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478686 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Inre Oro
Oron kan förutom Neuroleptika, bero på järnbrist, där injektioner med järn förmodligen kan hjälpa.
Helt enkelt, det finns bot för inre oro. Fråga en erfaren läkare, om vad göra mot rastlösheten och om rastlöshet i benen.

Denna tråd, har jag med detta tillägg, förmodligen inga fler tips, annat än jag säger att det är dosrelaterat och att det går över efter tid.

Jag har helt enkelt inget mer att tillägga.

Jo, det kan vara att googla på restles legs. Detta vilket jag gör nu. www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1512

Här kan du utröna, vad som finns på nätet. www.google.se/search?sclient=ps ... G=S%C3%B6k

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 veckor sedan #478763 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Inre Oro
Mentio,

Håller med Isa-Alise att du kan ha akatisi. Förutom dosminskning, så kan akatisi behandlas med läkemedel som Akineton eller Propranolol.

Läs mer här:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&am...ilit=akatisi#p228662 [/url]<!-- l -->