Rökning och schizofreni

Mer
9 år 11 månader sedan #660924 av Melun
Svar från Melun i ämnet Rökning och schizofreni
Zoegas,

Tror jag det. Det var därför jag slutade.
Mer
9 år 11 månader sedan #660925 av Nissegossen
Tacksamt objekt för hatälskan...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #660927 av Nissegossen
Råtobak=Inga tillsatser, färdigköpta cigg=200 tillsatser.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #660940 av islaa
Svar från islaa i ämnet Rökning och schizofreni
Jag röker också råtobak för 180 kr / kg. Räcker en månad (skulle nog räcka 2 egentligen men just nu förser jag min pojkvän och mitt ex med lite tobak också...)

Papper går det åt ca 10 st 100-pack som kostar 2,50 / st och 5 st filter 200-pack som kostar 10 kr / st. Min skärmaskin kostade mindre än 200 kr (köpte ett startpaket med tobak + skärmaskin) och har utbytbara skärstål för 29 kr.

Och råtobaken smakar inte fan om man tillreder den rätt. Den ska absolut inte snabbtorkas. Och den ska lagras, i minst en-två veckor tycker jag, för att smaka bra.
Mer
9 år 11 månader sedan #660951 av Nissegossen
Det finns skärpstål att köpa till kvarnen och då behöver man inte byta skärstålen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #660985 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rökning och schizofreni
Personer med schizofreni har 3 gånger större risk att bli rökare än normalt. Rökning är en stor orsak varför man dör tidigare vid schizofreni. Rökning minskar ångest, stelhet, ökar koncentrationsförmåga och verkar uppiggande. Läkemedel med nikotinlik effekt testas mot kognitiv nedsättning vid schizofreni.