Min vän hunden.

Mer
18 år 2 månader sedan #32973 av Roten
Svar från Roten i ämnet Min vän Hunden.
Hej Fantasio! Tack för att du glädjer mig med din reaktion!!! Jag har läst Spirou då jag gick i grundskolan. Fantasio och Nicke var väl med i huvudserien i Spirou? Jag minns inte hur var och en av dem såg ut! Mvh Roten
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32976 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Min vän hunden.

Roten skrev: Hej Mhortz! Tack för responsen. :D Jag har uppfostrat min hund ’min ängel’ med fri uppfostran under de första åren. Då var jag inte bestämd eftersom jag själv var och är till viss del ännu osäker till karaktären. .? Dock har hunden och mina föräldrar, som gav mig hunden för att jag skulle vakna upp och ta lite beslut någon gång, lockat fram mycket av det bestämda i mig. Jag vågar numer ta till mig att jag oftare kan och får ta plats. Jag tror att ju mer jag tar ställning desto mer accepterar omgivningen mig. Jag tycker därför att min hund har gett mig så mycket av styrka. Har du någon kontakt med dem som tog över din hund? Mvh Roten


Min lilla ängel (Rasmus) bor numera hos min granne som jag har mycket bra kontakt med. "Globen" om ni kollar på min hemsida www.mhortz.com under vänner. Jag tog aldrig nått betalt för min hund det känns lixom så fel å ta betalt för en levande varelse.
Mer
18 år 2 månader sedan #32997 av Roten
Svar från Roten i ämnet Min vän hunden.

Frenia skrev: Men så bra det låter! :D

Vet själv hur underbart det är med hund. Har en 2 årig Beauceron som är min ängel. Vad är det för ras på din goding?

Ja, visst är det härligt att bli med hund!!! Jag har en Bearded Collie som är snart 44 hundår och således vuxit om mig i ålder. :lol: Mvh Roten
Mer
18 år 2 månader sedan #34004 av milla
Svar från milla i ämnet Min vän hunden.
Helt underbart med djur! :D
Har själv en liten vovve på 9 mån.
Livet känns så mycket mer innehållrikt.
Mer
18 år 2 månader sedan #34041 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min vän hunden.
Hej alla hundälskare! Hade en Amerikansk coccerspaniel (full fart hela dan, med en amerikan) i 11 år 2 mån 26 dagar.

Djupt saknad! Ligger begravd på en skogskyrkogård med en sten med sitt namn på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 månader sedan #34055 av leva
Svar från leva i ämnet Min vän hunden.
Jag har två hundar en på 8 år och en på 5 år. Tyvärr blev den äldsta sjuk för ett år sedan. Han fick cushings syndrom plus att han blev helt blind. Han äter medicin för sin sjukdom och att han är blind verkar han inte ta så allvarligt på. Två katter har jag också. Jag tror jag skulle haft det svårt utan djur. De ger en så mycket. Som någon sa "hunden bor hos dej - du bor hos katten".