Städtips!

Mer
7 år 10 månader sedan #839649 av Geta
Svar från Geta i ämnet Städtips!
Mina sygrejor har jag i en sån här byrå:

Mer
7 år 10 månader sedan #839677 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Städtips!
Jag gillar gamla skurtrasor och rotborstar, men inte så lätta att få tag i.
Mer
7 år 10 månader sedan #839835 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Städtips!
Jag vet inte vad boendestöd har uppdrag att sköta.

Får ni Storstädning någon gång?
T.ex torkat ur Köksskåpen, kyl & frys ordentligt rengjorda, fönstren tvättade och kanske lite snyggt under diskbänken?

Hemtjänsten har kanske bättre koll på vad som måste göras ibland, t.ex ungsrengöring.
Mer
7 år 10 månader sedan #839862 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Städtips!

Geta skrev: Mina sygrejor har jag i en sån här byrå:

Ett sådant skåp med lådor har också jag. Däri ligger bla små skruvar och plugg som passar till dem. Dock har jag även datorskruvar, då de annars ligger huller och bludder.

Jättebra om något fattas till datorn såsom kontakten från bildskärm och datorn. Bildskärmen sitter i datorn utan att jag har den skruv och mutter som skall sitta i datorn och på denna dator inga skruv så jag får vara försiktig med datorn.

Sygrejerna ligger i behändig liten plastlåda avsedd för sygrejer med lock så att den är flyttbar hur enkelt som helst. Däri ligger också nålpåträdare, nåldyna och nålar i sina förpackningar. Naturligtvis trådar på små rullar ganska många färger. Det alltså för att kunna ta med sig. Ett resekit Har även symaskinsnålar, då det står en symaskin här, men det är något fel, troligtvis gaspedalen eller om jag har en kortslutning i själva maskinen. Det vet man inte. Kan i.o.f mäta med mitt mätinstrument, men när skall jag få tid över till det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 10 månader sedan #839863 av Geta
Svar från Geta i ämnet Städtips!
Har köpt sådana här korgar till diskmaskiner på secondhand.
Där har jag verktyg, pennor, saxar och linjaler och dylikt.

Mer
7 år 10 månader sedan #839878 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Städtips!
[attachment=0:uuba2h2y]<!-- ia0 -->mopp.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:uuba2h2y]Ett bra städtips är att bjuda hem någon, då känns det ju meningsfullt att röja och dammsuga och damma. Gärna nån som du känner väl, för då blir förväntningarna lagom och inte förstora.
Tips nummer två är att skaffa en bra dammvippa. Förra sommaren köpte vi en dammvipa med strutsfjädrar! Mycket roligare nu att damma hemma.Plus att jag gärna skulle vilja ha en SÅN HÄR!!! :angel
Bilagor: