B-vitamin och D-vitamin

Mer
7 år 2 månader sedan #909225 av Geta
Svar från Geta i ämnet B-vitamin och D-vitamin
Mamman kan hindra barnen från schizofreni om hon själv skärper till sig
och inte är kylskåpskall.
Mer
7 år 2 månader sedan #909465 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet B-vitamin och D-vitamin
Tidigare verkade omega-3 kunna förebygga psykos hos de med tidiga tecken på psykos, men det verkar inte fungera enligt en ny studie. Man har också testat ge omega-3 till små barn för att förebygga schizofreni men effekten är oklar.
Mer
7 år 2 månader sedan #909544 av Cider
Svar från Cider i ämnet B-vitamin och D-vitamin
Ja googlar man är det lite oklart. Man vet inte riktigt. Men tror man på det så är väl det bra.
Mer
7 år 1 månad sedan #917286 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet B-vitamin och D-vitamin
Det är bra (körde själv på mega-b stress + en på pappret god multivitamin från Ledins, den hade också, tyvärr, någon fiskolja i sig som blev skämd rätt fort efter öppning). Det står tre pills på burken men den är dyr och behöver kompletteras. Lägg till zink, magnesium, omega3, q10 och selen.
Testa dig gärna, vad gäller t.ex. b12 behöver man ofta en spruta även om burkens procentsats verkar enorm, det är svårt att upp b12 oralt.
Och när du tar d-vitamin så kan det skada annat, om du inte tar kalcium t.ex, mjölk har ju tillsatt D-vitamin det gäller att hitta balansen.
Mer
7 år 1 månad sedan #917316 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet B-vitamin och D-vitamin
D-vitamin motverkar depression och det finns i bla lever och blodpudding har jag för mig. Min dåvarande psykiatriker skrev ut det till mig utan att jag frågade om det. Dock var försiktiga med att ta den jämte kalcium, då det finns risk för förkalkade lungor bla. Har tidigare köpt D-vitamin med just kalcium själv. Har det hemma som kosttillskott. Man behöver knappast någon extra D-vitamin under sommaren.

Största tillskottet av D-vitamin får vi genom solsken och det kan därför behövas ett tillskott under vintern.

Får säga som så, att mitt ex får injektioner med B12 Behepan genom sin Gyn och har inte längre med psykiatrin att göra. Innan vi lärde känna varandra, så låg vi på samma avdelning. Hon har borderline och har tidigare fått injektioner med antipsykotika.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #917317 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet B-vitamin och D-vitamin
notwoodstock Får säga som så, att forskningen säger att det är högre dödlighet för de som tar för mycket vitaminer, alltså ta det lugnt med alla vitaminer, då det kan öka dödligheten. kolla in den här länken och ha ett litet tänk på det. För mycket eller för lite skämmer allt. :tänk www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=vrfXWLqc...d%C3%B6dlighet&*

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum