Hur gör man för att sluta tänka på det förflutna?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081177 av Jocke
Nisse, för mig handlar det inte om dåligt samvete, utan om människor jag har umgåtts med egentligen har för tankar om mig. På det viset har jag dålig integritet då många utnyttjar detta faktum så att kränkbarheten blir stor när man inte hittar ngt försvar mot det påträngande.

På ett hem jag bodde i för längesedan, så sköt en person med luftpistol från sin säng mot motsatta väggen, på andra sidan väggen sov jag. Det var en symboliskt handling riktat mot mig, pga mina röster så förstod jag till slut att alla inte gillar mig. Många trodde då, att jag kanske var skulden till deras röster?

Kanske många tror detsamma om mig idag, det är sådant som plågar mig mest, vad fan har man gjort dem egentligen?

Vars är världen på väg?
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Jocke.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081181 av memphis
Jocke, om någon tror att DU orsakar deras röster så är det väl ändå deras egna problem. Inte ska du väl oroa dig över det.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081183 av Nissegossen
Vi satt tre vid ett bord alla av oss hade schizofreni varpå den ene sade vad djävlar gör du du är på mig i mitt huvud. den andre var helt vilse och sade vad fan menar du? De höll på att bli slagsmål mellan dem, då sade jag stopp och förklarade att alla ljud ni har hört i hela ert liv kan ta gestalt genom alla ljud ni har hört i hela ert liv kan ta skepnad av vilken som helst som ni mött någon som ni hört tala så, han och jag pekade på han som blev arg på anklagelsen sade jag till den andre han snackar ju inte han har ju inte sagt något du har bara hört det i din hjärna han är oskyldig det är de andra som vill att ni slåss, gå inte på allt vad du hör inom dig. När de hört mina ord satt bägge kvar och satt och tänkte de sade inget mer.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Nissegossen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1081185 av Jocke
psykologi.ifokus.se/articles/4d7154b8b9c...72ad-att-hora-roster

Folk söker oftast de bekväma sanningarna för sig och sin adept, många förvränger nog sanningen fastän dem själva söker sin sanning.

Men det är den här berömda offerkoftan som många vill hänga på en! Men jag tar motvilligt på mig den rollen, kanske ngn då mår bättre senare och inser vad man kan göra här i livet!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 8 månader sedan #1081213 av Lupitia
Om man lever mycket i det förflutna kan det vara bra att testa dbt eller dbt liknande behandling. Att lära sig om mindfulness