Tips om din ekonomi

Mer
5 år 3 månader sedan #1119180 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tips om din ekonomi
Nissegossen, det låter inte bra. Skulle du inte behöva en jurist istället? Nu känner jag inte till "historien", förstås.

Min dotter har förvaltare. Hon har inga egendomar men hon har en bostadsrätt. När hon var i riktig ekonomisk knipa försökte hon sälja den. Därför fick hon förvaltare. Han har varit helt underbar och verkligen samarbetat med min dotter. Han söker fonder och gör allt som står i sin makt för att hjälpa och stödja henne. Han börjar bli till åren kommen och ev. kanske han måste avsluta uppdraget på grund av det. Hon betalar ingenting för den tjänsten eftersom hon har så låg inkomst. Hans arvode går på staten.

Hoppas att det löser sig för dig. Det är tillräckligt svårt att leva på sjukersättning (om du nu har det) och att dessutom ha Kronofogden efter dig låter mer än tufft.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119195 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips om din ekonomi

Nissegossen, det låter inte bra. Skulle du inte behöva en jurist istället? Nu känner jag inte till "historien", förstås.

Jag får en jurist från hyresgästföreningen om det skulle gå till tingsrätten, men de kan inte göra något i nuläget pga att bostads bolaget måste lämna in till tingsrätten en begäran om en förhandling, där är vi inte än. Ty det är då först som tvist är det räknat som och det är då jag får koppla in dem. Jag måste själv göra det ty det går inte att göra via ombud

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119228 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Tips om din ekonomi

Nissegossen skrev: Förövrigt har jag garderat mig har utrustning att bara rycka och kan ge mig ut i skogen och överleva där.


Är det inte bättre att lägga in sig på psyket om det blir kris? Du har väl rätt att få göra det eftersom du är psykisk sjuk på pappret.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119284 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips om din ekonomi

Nissegossen skrev: Om det blir som det blir hamnar jag på lägsta ersättningen alltså på socialbidrags norm, allt över tar fogden, tills den skuld är reglerad som bostadsbolaget vill ha av mig. De sitter i en mycket stark ställning enligt lagen. Betala kommer de kräva. Jag vet inte ännu vad summan blir ett antal 100.000 kr

Vad är det bostadsbolaget vill ha betalt för? Det är inte en vanföreställning för du har tidigare trott att du skall få betala reparationer av lägenheten fast de måste reparera gratis med åren och kanske vart 15:e år?
Mer
5 år 2 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1128147 av björk
Svar från björk i ämnet Tips om din ekonomi
Köpa en gitarr
300


300


Jag tänker på sådant
traskat på alldeles fel marker.
Då hjälper Google play butik.
För att förtränga oro sas
Jag menar sånt som man
blir äcklad tusen g.g.r.
Sånt man blev Exploaterad
Tusen faldt som barn även nu då jag inte E barn kan äcklas.
Dåså kan Google play butik vara tröstrik. Min bror tycker däremot om det att hen har ett öga ett sinne för
vämjelig. J

//demens i tidig ålder???

Ngn!,??? Som sitter på ett adekvat svar.. Hade för min del varit i lyx att bli omhuldad
Istället för dessa positiva symptomen hela tiden
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152254 av wasp
Svar från wasp i ämnet Tips om din ekonomi
Ett tidigt tips om ekonomin fick jag av en Lasse Eriksson. En gång i tiden fick man studielån i en klumpsumma i början av terminen. Han sa: Jo! Köpte en maffig stereo och en massa sprit, sen har jag fått jobba extra så gott det går resten av terminen! :D :D