Har vi det för bekvämt, fysiskt!?

Mer
17 år 9 månader sedan #45340 av Nissegossen
Penny Lane?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #45349 av Khai Chau
Jag förstår inte varför han inte är deprimerad ändå.
Iaf inte när han sitter i bilen dyngsur, skitig, med 1000kr i utgift, minst?
Mer
17 år 9 månader sedan #45357 av Isa-Alise
När man är i en situation där man bara måste överleva så får man tillgång till extra energi ett tag... fast det kan nog ge bakslag efteråt...

T.ex. så har personer som varit rullstolsbundna av parkinssons sjukdom kunnat resa sig och gå ut ur sin bostad när det blivit en brand...

Nått likanande kanske hände den deprimerade mannen... han fick tillgång till gömda energiresurser...

Man springer fortare om man blir jagad... kroppen har säkerhetssystem som hjälper vår överlevnad...
Mer
17 år 9 månader sedan #45381 av Admin1
Motion har effekt mot depression och kan ibland vara lika effektivt som antidepressiva. För att få effekt mot depression skall man motionera 3-4 gånger i veckan och minst 30-45 minuter per gång. Det kan räcka med raska promenader. Jag har läst att på vissa ställen anordnar vården motionsaktiviteter för personer med depression. Graatass har gått en sådan motionskurs har jag läst om i hans blogg.
Mer
17 år 9 månader sedan #45396 av Khai Chau
MIn första tanke är ju att han skiter i att byta däcket, om han ändå agerar, sen kan han vara arg en stund medans allt sker, sen en stunds lugn, men sen e allt som vanligt väl?

jag är hungrig