Hur är man trevlig?

Mer
5 år 7 månader sedan #1091606 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är man trevlig?
Man svarar på tilltal.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091639 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur är man trevlig?
Ögonkontakt är väl nästan ett måste för att uppfattas som trevlig. Ett leende är nog bra också.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091648 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Hur är man trevlig?
Filosifisk tråd enligt våra tankebanor.

Tex Ska vi vara "schyssta" även om vi anser att vi blivit förnärmade men vi själva vill agera " trevligt " och därmed agera " trevligt".

Vi försöker följa den "Gyllene regeln". Men det är inte alltid denna regel får oss att må "bra".

Var dig själv ? I alla situationer ? Pfft omöjligt .... Ibland krävs det att vi sätter hårt mot hårt ... Vi kan alltid förlåta och glömma för våran egen skull, MEN kommer detta att påverka oss och få oss att känna välbehag ???

Filosofisk fråga ,och alla måste utgå från sina egna känslor tycker vi.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091661 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur är man trevlig?
Hm... Varför "måste" man vara trevlig jämt? Exempelvis om nån slemmig snubbe raggar på en, måste man då säga ett trevligt "jag är inte intresserad"?

Kan man inte få vara otrevlig i en sådan situation? Nä, rädslan tar över och då är det bäst att vara trevlig.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091665 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Hur är man trevlig?

krokus skrev: Hm... Varför "måste" man vara trevlig jämt? Exempelvis om nån slemmig snubbe raggar på en, måste man då säga ett trevligt "jag är inte intresserad"?

Kan man inte få vara otrevlig i en sådan situation? Nä, rädslan tar över och då är det bäst att vara trevlig.


Just precis, varför "känna" att vi måste vara trevliga .... Filosofisk tråd men ändå viktig.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091672 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Hur är man trevlig?
Jag tycker det är viktigt att hitta rätt våglängd. Det handlar inte om att en person ska få allt utrymme och säga vad dom vill utan att man tillsammans hittar en våglängd som är bra. Typ att ha en nivå och ämne som gagnar båda! Ömsesidigt utbyte är vad som är viktigast!