Hur gör ni för att not bli otrevlig pga jobbiga nojjor och grymt elaka röster?

Mer
5 år 3 månader sedan #1122543 av Nissegossen
Ja det är just detta jag tycker är konstigt att jag tror det kommer från människor i min närhet men hur kan dom kommentera och veta om mig! Sedan är dom normala... Som ingenting har hänt!

I ditt medvetna i din skalle tror du att du är Universums centrum och det att allt kretsar runt dig. Typiskt i början när man insjuknar då tror man om folk att de snackar om dig. Rösterna är lite klipskare där och allt sammantaget är att du tror alla om att pratar om just dig.
Det är psykos grabben

Samt all media allt tror du har budskap till dig och om dig. tidningar radio TV Precis allt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • RainDrops
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1122552 av RainDrops
Jag vet Nissegossen att det kan även va så jag är bara förvirrad!
Mer
5 år 3 månader sedan #1122564 av Nissegossen
Ja, bara så, så gå inte på någon och slå någon på käften för att du tror att den står bakom. Det kan bli rättspsyk på det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • RainDrops
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1122570 av RainDrops
Nej jag är inte fysiskt våldsam förutom ett par få ggr nån örfil däremot kan jag skrika och kan bli väldigt otrevlig och det var många år sen sist jag skrek och ja då satt jag på rättspsykiatriska
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1122621 av ingrid64marie
haj, lärorikt att läsa denna tråden, träffar inte så många knappt nån alls där jag bor som har schizofrenisjukdomen, så du har ingen att utbyta erfarenheter med, men nog är det märkligt att hjärnan kan igångsätta dessa röster. Mina röster i psykos finns i högra sfären runt det högra örat. 4 röster, 2 emot mig vet allt jag gör, 1 hjälpande stöder mig,pratar för mig, 1 stöder den hjälpande rösten, håller med , förklarar. Blir jävligt tjatigt i längden, maler gör rösterna samma skit om och om igen. I psykosen är det min verklighet och då är det min sanning, människor i min närhet, grannar kan blir huvudpersoner i min psykos, inte i positiv bemärkelse men hur kan hjärnan göra det så verkligt, rösterna kan glimta fram ibland men när jag tar medicin vet jag att rösterna i sfären runt högra örat är min sjukdom som försöker återta sin makt och utan det paranoida är deras makt inte lika stor.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122643 av Admin1
ingrid64marie,
Vilket antipsykotika har du? Clozapine har bäst effekt mot röster. Rösterna är egentligen bara ett problem om man mår dåligt av dem. Oftast går det att minska dem med självhjälp också.

www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester