nocka dig själv

  • bom
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47360 av bom
nocka dig själv skapades av bom
sömn är bästa medicinen.
Mer
17 år 8 månader sedan #47365 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet nocka dig själv
Sömn är viktigt.... men somna mjukt och fint efter en skön kväll med bad, lugn musik, och en kopp örtte... det är bättre än att "nocka sig själv" som du skrev... alkohol eller för starka mediciner ger en sämre sömn än om man sover naturligt...
Mer
17 år 8 månader sedan #47366 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet nocka dig själv
att "knocka" sig själv kan ju ge hjärnskador.....
inget att rekomendera på en redan ansträngd hjärna.
Mer
17 år 8 månader sedan #47367 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet nocka dig själv
Efter en vakennatt drogar jag ner mig fullständigt! Detta för att det är förstadiet till en psykos! Det har jag varje gång predikat på viska.se när sådana frågor kommer upp!

Jag bryr mig inte ens om att jag kanske får gå upp mitt i natten, för att byta ut det jag gjort! För att sedan tvätta av mig själv, och för att sedan ta en tvättid nästa dag.

Det är när man har psykoser och varit med ett tag, det enda att göra.

Detta är sant! Sömn är viktigaste läkemedlet nånsin, för att undvika en psykos!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #47374 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet nocka dig själv
Sömnen är väldigt viktig egentligen. Dålig sömn kan vara ett tecken på att man håller på att få ett återfall i psykos. Strategierna är nog olika. En del läkare ordinerar tillfälligt högre doser av antipsykotika om man har tecken på återfall av psykos. Andra skriver ut sömnmedel om man sover konstant dåligt. Jag tror inte att man skall nocka sig utan försöka sova så normal tid som möjligt.
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47375 av Ready
Svar från Ready i ämnet nocka dig själv
Man brukar säga att 8 timmars sömn täcker sömnbehovet men det stämmer inte för mig, jag behöver 9-10 timmars sömn för att må bra. Jag skulle tro att 8 timmars sömn om dagen leder till en psykos för min del.