Någon här som har ätit probiotika en längre tid?

Mer
3 år 6 månader sedan #1292289 av memphis
När mina hundar har haft magsjuka har jag gett dem fil att sörpla i sig. Det funkar bättre än mat, när de har magsjuka. Milt för magen att smälta antagligen.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292366 av Admin1
Man kan äta havregrynsgröt som ersättning för probiotika. Mosley hade ett TV-program om detta. Havregrynsgröt kallas för prebiotika för det ger näring åt tarmfloran.
magsjuka.se/prebiotika-och-probiotika-vad-ar-skillnaden/
Mer
3 år 6 månader sedan #1292389 av memphis
Lärde mig igår att det finns prebiotika, probiotika och postbiotika. Kanske var det i den här tråden?
Mer
3 år 6 månader sedan #1292398 av herring
Mångfalden av bakterier minskar i våra tarmar, generation efter generation använder vi antibiotika som även slår ut goda bakterier. Det finns koppling mellan utarmade bakteriefloror och sjukdomar.

Det lärde jag mig av vetenskapens värld. :)
Mer
3 år 6 månader sedan #1292400 av Geta
Kan undra hur bakteriefloran i tarmen påverkas nu när vi är så renliga under Coronan?
Mer
3 år 6 månader sedan #1292406 av Cosmos
Det är självklart att förbättringar av magtarmkanalens aktivitet ger ett bättre mående! Men om man tror att man kan sluta med antipsykotika och bara ägna sig åt magen är man nog ute på hal is. Risken med sådana här glädjerapporter är att det inte håller hela vägen. Kroppen är en helhet som är större än alla organ tillsammans.