Någon här som har ätit probiotika en längre tid?

Mer
4 år 9 månader sedan #1169728 av Klanggedin
Vet inte vad den heter men det är ett lokalt "bryggeri" som gör den.. tror minsann att om jag inte äter den på ett tag och sen provar, så blir jag dålig i magen :/
Mer
4 år 9 månader sedan #1169730 av Admin1
Probiotika dvs hälsosamma bakterier, som finns i t.ex hälsofil har i en mindre studie minskat vanföreställningar och hallucinationer hos män. I studien användes en tablett per dag med en miljard Lactobacillus rhamnosus och Bifidobacterium animalis och effekten mättes efter 2 veckor. Tanken är att tarmfloran kan påverka hjärnan. Fördelen med probiotika är lindriga biverkningar, som gasbesvär och uppblåst mage och effekten märks redan efter 2 veckor.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ritt-mot-schizofreni
Mer
4 år 9 månader sedan #1169734 av Klanggedin
Hmm, kanske är därför läkarna inte tror jag har schizofreni längre.. Vad tror du om det?
Mer
4 år 9 månader sedan #1169780 av notwoodstock
Jag har ätit probiotika ca en månad. Jag tror det helt enkelt förbättrar tarmfloran. Jag äter därför nu bara lite A-fil.

Jag tänkte fortsätta äts A-fil med müsli varje dag, efter kuren.

Magen känns nog som om den mår lite bra på det hela.
Mer
4 år 9 månader sedan #1170090 av Admin1
Nackdelen med drycker och fil med probiotika är att nästan alla bakterier dödas i magsäcken. Vissa experter säger att det krävs probiotikatabletter, som först löser upp sig i tarmen för då överlever probiotikan.
Mer
4 år 9 månader sedan #1170103 av Klanggedin
Vart har du läst det? Hur ska man annars få det fördelar som kommer med probiotika?