ECT?

Mer
16 år 11 månader sedan #76635 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet ECT?
Kan inte yttra mig egentligen. Får själv inte ECT pga ep mm. ETC är iallafall som ett mikroskopiskt ep-anfall. Efter typ ton-klon ep anfall brukar jag iallafall må fantastiskt bra. Har det 'tyvärr' inte så ofta. Har mest komplexa anfall som är svåra att skilja från psykiatriska grejer och som bara är totalt deprimerande.
Mer
16 år 11 månader sedan #76966 av mopa
Svar från mopa i ämnet ECT?
Själv har jag ingen erfarenhet av ect. Men min pappa fick ect för några år sen. Han hade prövat flera olika mediciner, men inget gjorde nåt. Men efter ect:n blev han bra. Hans djupa deppression försvann.
Mer
16 år 5 månader sedan #96824 av Xanax
Svar från Xanax i ämnet ECT?
Jag har fått ca 35 ECT-behandlingar, de flesta polikliniskt, dvs. att man inte behöver vara inlagd. Det har hjälpt bra mot depressionen men inte mycket mer. Fast depressionen är ändå det värsta...

2 serier har jag fått, om ca 10-12 behandlingar varannan dag, sedan resten underhållsbehandling med ca 1 gång i veckan. Dessvärre har effekten inte hållit i sig så länge. Men nu mår jag hyffsat, o skulle direkt ta ECT om jag börjar må skit igen!

/skrivet från Richard's nöd-/extra-konto...
Mer
16 år 5 månader sedan #96827 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet ECT?
Elchocker, frivilligt?! Har ni helt tappat vettet? Jag trodde (i min enfald)att det var Utrotat från psyk-vården ända tills jag tvingades till det för 1½år sen och det var.... verkligen.... _Fruktansvärt_ Jag blir så upprörd, det är så sanslöst, det är som att bleka tänderna med radak-strålning 8O :!:
Mer
16 år 5 månader sedan #97039 av maya
Svar från maya i ämnet ECT?
Hej igen. Ska på ECT-behandling i veckan. Får en gång per vecka sedan ett tag tillbaka, polikliniskt. Skönt att slippa vara inlagd även om jag varit på väg att lägga in mig dena veckan. Har mått pest! Tidigare när jag var inlagd fick jag behandling flera gånger i veckan. Självklart är det ingenting man längtar efter. Samtidigt känner jag att det hjälper, fast inte mer än max en vecka. Av olika anledningar är det nu två veckor sedan och som jag nu mår inser jag att jag nog behöver denna underhålls-ect. Det jag tycker är mest obehagligt är själva sövandet men i övrigt är det för mig inte förenat med obehag. Personalen är jättegullig, speciellt narkospersonalen. NÅgra timmar max per vecka i stället för sjuk hela tiden - för mig är det värt det då jag kan fungera hyfsat däremellan!

hälsar maya