Höra sina tankar?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #109370 av
Höra sina tankar? skapades av
Tar 6mg. Trilafon varje dag. På senare tid har jag börjat höra röster "i mitt huvud". De är inte särskilt tydliga men det är som om en annan röst repeterar vissa tankar. Till exempel tänkte jag nyss "Dags att gå och handla innan Smallville", mitt favoritprogram på TV, och ett par sekunder efter kan jag höra en röst mumla "Dags att gå och handla innan Smallville".

Än så länge kan jag leva med det, men är det inte märkligt att rösthallucinationerna först börjar komma efter jag har börjat med Trilafon?
  • partyjunkie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #109372 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet Höra sina tankar?
jag tror att jag får rösthallucinataioner i vissa perioder när jag är dålig men vet inte riktigt är inte riktigt säker än. men har funderat mycket på fall det kan vara så. när det blir så så är tankarna är välldigt klara. dom blir så klara så tankarna är ungeäfär som jag pratar med mig själv inne i huvudet. så bara maller det på med konstiga tankar i huvudet. även fall jag inte vill tänka eller försöker tänka så kommer det nya hela tiden. mest blir det när jag ligger själv hemma och när jag är bakfull eller när jag försöker sova..
Mer
16 år 2 månader sedan #109377 av Warcloud
Svar från Warcloud i ämnet Höra sina tankar?
Har exakt detsamma. Att det blir som om man pratar i sitt hvudud.
Man kan liksom på vis höra sina tankar men ändå är dom tankar.
Det är jätte krångligt.
Men jag tror faktiskt inte att det räknas som rösthallucinationer.
Jag tror i stort sätt alla människor kan ha en sådan röst.
men det är vad jag tror.
  • partyjunkie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #109379 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet Höra sina tankar?

Warcloud skrev: Har exakt detsamma. Att det blir som om man pratar i sitt hvudud.
Man kan liksom på vis höra sina tankar men ändå är dom tankar.
Det är jätte krångligt.
Men jag tror faktiskt inte att det räknas som rösthallucinationer.
Jag tror i stort sätt alla människor kan ha en sådan röst.
men det är vad jag tror.



oki, jobbigt är det iaf
Mer
16 år 2 månader sedan #109380 av Warcloud
Svar från Warcloud i ämnet Höra sina tankar?
Ja, det är det!
Jag kan höra en massa barnröster som säger dumma saker om mig osv.
Mer
16 år 2 månader sedan #109407 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Höra sina tankar?
Ekande tankar är en typ av rösthallucination, som kan förekomma vid schizofreni. Värst är egentligen högljudda kritiserande hörselhallucinationer, som man mår dåligt av. Dina besvär låter inte så jobbiga egentligen.

Antipsykotika, som Trilafon brukar göra att hörselhallucinationerna minskar, men det kan vara en fråga om dos. Om problemen blir jobbiga och du vill minska på besvären kan du diskutera med din läkare om du kan tillfälligt höja dosen av Trilafon för att se om det blir bättre då.