Lukthallucinationer

  • sad sad slut
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 7 månader sedan #4017 av sad sad slut
Svar från sad sad slut i ämnet ..
brukar känna lukten av cigaretter eller rök eller smaken av mat
eller nåt annat konstigt..för ett par sekunder oftast om jag kommit in kontakt med det eller tänkt på det innan underdagen..?
brukar se saker som rör sig i ögonvrån också troll och demoner
som ler (jobbiga grejer)
Mer
19 år 7 månader sedan #4247 av Quirky
Svar från Quirky i ämnet Somatiska orsaker.

Lenore skrev: När jag insjuknade gjordes det en ganska omfattande utredning för att utesluta just somatiska orsaker, som borelia o.d.
Har inte ni gått genom en sådan utredning??


Jo, ingen direkt omfattande som jag upplevde det, men då så sa dom ju inte så mycket.. jag tyckte inte jag fick veta någonting om vad dom letade efter eller vad dom kom fram till. Kunde dom utesluta somatiska orsaker i ditt fall?
Mer
19 år 7 månader sedan #4309 av bara_på_låtsas
jag har litegrann samma besvär som Lenore. Tror att jag luktar mystiskt, men det är inte på riktigt. Har ibland fått be flickvännen lukta över hela mig, för att jag varit 100% säker på att nåt med mig luktar mystiskt. Men hon säger att hon inte kan känna nåt konstigt alls, då känns det bättre. Man behöver bekräftelse på vad som är och inte är på riktigt. Förlorade helt och hållet lukt och smaksinnet i flera veckor nyligen, trodde först jag var allergisk eller förkyld...men inga andra symptom kom. Nu har det kommit tillbaka, men lukt och smakhallisar händer mig varje dag, jag tyckte syn och hörsel hallisar är lätthanterliga i jämförelse. Det här är det värsta jag gått igenom. Har ingen diagnos än, ska in på röntgen snart så då får jag väl se vad som kan tänkas vara fel. Bra att veta om det är fysiskt eller psykiskt.
Mer
19 år 5 månader sedan #5803 av ninni
Svar från ninni i ämnet konstfibrer!
Om jag har någonting på mig som är gjort av konstfibrer (polyester är värst) så tycker jag att jag luktar armsvett. Vid kontroll i armhålorna känner jag dock ingenting, men ändå....

ninni
Mer
19 år 5 månader sedan #5918 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Lukthallucinationer
Men det är inte en lukthallucination... syntetmaterial som polyester, akryl, och nylon har ingen förmåga att suga åt sig fukt... svettlukten hamnar utanpå och känns snabbt... kläder i syntetmaterial håller bara för en dags användning om de bärs närmast kroppen... sen måste de tvättas...

Bomull, lin och ull är naturmaterial som man kan ha på sig lite längre innan svettlukten känns... de är också mindre statiska än syntetmaterial... själv gillar jag inte att ha på mig kläder i syntet på vintern då det är torrt i luften och kläder lätt blir statiska...

En deoderant hjälper också...
Mer
19 år 5 månader sedan #6342 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Lukthallucinationer

Lenore skrev: Jag luktar alltid illa. Alltid. Trots att jag tvagar och skrubbar mig för jämnan känner jag en stank av ruttna lik när jag tar av mig tröjan. Andra påstår att jag inbillar mig...


8O

Är du jag?

Det där ÄR jag. Jag luktar alltid illa. Ruttet lik som du säger.