min förvirring

Mer
15 år 10 månader sedan #132178 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet min förvirring

Jojohanna skrev: Emotionellt instabil personlighetsstörning, ångestproblematik, deprimerad är min diagnos.

Men då när jag var ute och svävade 99 skrev de på psyk i min journal att jag var schizotypal .?


Det jobbiga här är nog emotionellt instabil personlighetsstörning, ångest och depression. Framförallt kan nog den förstnämnda vara jobbig och man kan också då ha gränspsykotiska besvär. Schizotyp är inte lika jobbig, men har vissa personlighetsdrag gemensam med schizofreni, men det är en personlighetsstörning och alltså ingen sjukdom, som schizofreni är.
Mer
15 år 10 månader sedan #132329 av Jojohanna
Svar från Jojohanna i ämnet min förvirring
Jag arbetstränar på en "skyddad" arbetsplats. Jag är förtidspensionär nu men mitt mål(när jag mår bra) är att häva det. Det som jag tänker mkt på nu är mitt sociala beteende. Många är det som inte förstår riktigt vad jag säger, jag hoppar hit o dit i det jag säger och inte ens jag själv fattar allt .?
Mer
15 år 10 månader sedan #132346 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet min förvirring
Du borde ha ganska goda framtidsutsikter tycker jag. Emotionellt instabil personlighetstörning eller borderline går över hos 75 %, vilket är ju väldigt bra. Idag behandlar man den med dialektiskt beteendeterapi, som skall ge hyfsad effekt. Har du haft emotionellt instabil personlighetstörning länge?
Mer
15 år 10 månader sedan #132361 av Lolita
Svar från Lolita i ämnet min förvirring
Hon kanske inte såg änglarna
Mer
15 år 10 månader sedan #132362 av Geta
Svar från Geta i ämnet min förvirring
Välkommen som postare Lolita!
Mer
15 år 10 månader sedan #132363 av Lolita
Svar från Lolita i ämnet min förvirring
Geta: var den posten autogenererad eller var det du? :)
thnx isf