att bli ett monster

Mer
15 år 9 månader sedan #135716 av ElviraFattigan
Svar från ElviraFattigan i ämnet att bli ett monster
Ja, det här forumet fyller en jätteviktig funktion, för man får formulera sina känslor i lugn och ro och vågar skriva vad som helst eftersom man är anonym. Man får se sina tankar på pränt och får respons från andra. Det är jättebra. Att få skriva ner sina tankar utan att någon avbryter eller börjar prata om nåt annat är jättebra.
Mer
15 år 9 månader sedan #135719 av ElviraFattigan
Svar från ElviraFattigan i ämnet att bli ett monster
Jag har en i min bekantskapskrets nu som mår jättedåligt och inte vill prata med sina föräldrar, och eftersom han inte är myndig har inte vården sekretess antar jag. Så han vill inte berätta för vården heller. Skulle kanske tipsa honom om viska, det vore kanske bra för honom.
Han kanske är rädd att hans föräldrar ska kunna se vad han har skrivit på hans dator, kan dom det? Även om han loggar ut eller inte skaffar sej nån inloggning, kan dom se att han har varit inne på viska, antar jag. Det vore nog bäst för honom att inte skaffa sej en egen inloggning utan att skriva som gäst.

Vart ska han annars vända sig för att få någon att prata med som har tystnadsplikt gentemot hans föräldrar, innan han har fyllt 18?
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #135723 av vnv
Svar från vnv i ämnet att bli ett monster
BUP (?) eller sjuksköterska/kurator på skolan. De har tystnadsplikt!
Mer
15 år 9 månader sedan #135727 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet att bli ett monster
Han kan försöka med en ungdomsmottagning!

I annat fall kan han söka upp sjukhuskyrkan på sjukhuset han skulle ha hamnat på! De har tystnadsplikt gentemot de de pratar med och det är totalt gratis! har gått i flera år där och pratat med en utbildad psykolog! De har också kyrkans ungdomsmottagning! De är säkert inte främmande för detta!

Denna gäller Göteborg;
www.stadsmissionen.org/html/verk ... m/kum.html

Här rent allmänt;
Google[/url:34kr6wg1]

www.hitta.se/SearchMixed.aspx?va ... gning&var=

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 9 månader sedan #135734 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet att bli ett monster

vnv skrev: BUP (?) eller sjuksköterska/kurator på skolan. De har tystnadsplikt!


www.google.se/search?hl=sv&q=bup ... %B6k&meta=

Har han råkat ut för övergrepp, skall och måste han prata med någon! Garanterat iså fall att han får hjälp och att de håller käften om detta!

Åtminstone tills att han själv är redo för ett ställningstagande...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #135736 av vnv
Svar från vnv i ämnet att bli ett monster
Om man inte har något emot kyrkan finns det (oftast) diakoner i stadens församlingar. Dessutom kan Präster vara till hjälp för enskilda samtal, de är tränade att ta hand om människor i kris.

Lycka till!

/vnv