Smått paranoid

Mer
14 år 7 månader sedan #241029 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Smått paranoid
Om man sover för litet eller dåligt kan paranoian öka. Det man kan göra själv är att verklighetspröva och vara kritisk mot sina paranoida idéer. Om man tror på de paranoida idéerna och är övertygad om att de är sanna, så är man psykotisk helt klart.
Mer
14 år 7 månader sedan #241055 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Smått paranoid
Efter vad du berättar Fantasio (coolt namn btw), så låter det som en dosökning inte är helt dum. Tror man ska se dosökning som du säger, som en tillfällig grej och längre fram kan man sänka dosen igen. Det känns psykiskt bättre tycker jag när man vet att man kan sänka dosen lite längre fram.

Anchored in Christ ✟

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 7 månader sedan #241133 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Smått paranoid
Trotsade mina farhågor och gick till en kompis idag. Väl där flöt det på, men det var nära att jag ringde och avbokade det hela. Upplever en tid med påtagliga symptom, vilket kanske kräver en doshöjning.

Nästa vecka ska vi till hans syster och sova över. Lättar inte mina symptom tills dess stannar jag nog hemma. Jag har fullt sjå att ta hand om mig själv. Jag fungerar inte i grupp, som läget är nu. Som tur var var det mörkt när jag traskade hemåt. Mörkret är min vän...

Tack för era inlägg i tråden. :)
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 7 månader sedan #241143 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Smått paranoid
Har en del röster. En idiot sa åt mig att dränka mig i Strömmen, men jag gav honom ett mentalt långfinger upp i r***n. Väl hemma lossnade en list och föll till golvet. Var det mitt straff för att jag gick emot mina demoner? I så fall säger jag bara: Ta i tills ni spricker. Mig får ni inte.
Mer
14 år 7 månader sedan #241374 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Smått paranoid
Slå på radion om du har problem med röster eller lyssna till musik. Försök att undvika att bli stressad, men ligg bara inte och vila för då kan rösterna tilltaga. Genom att vara aktiv utan att stressa kan man motverka röster hyfsat bra.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 7 månader sedan #241399 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Smått paranoid
Upplever en tid med viss oro. Tog både benso och sömntablett igår kväll, vilket gjorde susen. Har sovit större delen av dagen. Inga röster, men viss förföljelsemani. Det här klarar jag.