Byta stad....?

Mer
18 år 6 månader sedan #23018 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Byta stad....?

Gäst skrev: flytta det ska jag göra. Jag tror att man kan börja om på nytt. Visst du kan få nya psykoser. men dom gamla människoena som vet vad du gjort under dina psykoser finns ju inte kvar. Det kan ju aldrig vara nåt fel att testa.

Att vara sjuk är inget fel och omgivningen har därtill ingen rätt att döma.
Mer
18 år 6 månader sedan #23035 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Byta stad....?
Jag skulle nog inte flytta bara för att jag fått en psykos och kanske gjort bort mig lite. Om jag skulle fått rättspsykiatrisk vård p.g.a att jag gjort något allvarligare kanske jag skulle överväga att flytta. Det kan vara skönt att lämna det gamla bakom sig och flytta till annan ort då.
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23232 av Erase
Svar från Erase i ämnet Byta stad?
Är Göteborg en kul stad?- Bor själv i östra Stockholm.
Mer
18 år 6 månader sedan #23234 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Byta stad....?
Tror att det är lätt att få flyktkänslor och flytta för det, speciellt när man är ung... Själv hade jag ett tag oerhört svårt för att hälsa på hemma hos mina föräldrar efter att jag hade startat mitt första egna riktiga hem med min man. Jag blev litet halvpsykotisk eller speedade iväg varje gång jag kom dit. Nu är det bättre med det.

Storstäder är bra på vintern, landet är bra på sommaren. Om jag skulle flytta någon mer gång så skulle det vara någon småstad, för det är mittemellan. Finns det några kulturella trevliga svenska småstäder? Jag tyckte om Skara när jag var där i somras, bara passerade.

/Sofie
Mer
18 år 6 månader sedan #23238 av flisan
Svar från flisan i ämnet Byta stad....?
Hej

Det är ju en väldigt frestande tanke det där med att flytta i från alla dåliga minnen, om det bara gick....
Det kanske funkar i bland, jag vet inte. Har bott i samma stad sedan jag flyttade hemifrån, i åtta år. I bland vill jag bara bort, bort, bort. Allt påminner om allt. Men samtidigt känner jag att jag ska hålla mig kvar så länge det bara går. Vet inte riktigt varför. Jag är nog väldigt rädd för förändringar.
Vet inte hur jag skulle må om jag flyttae här i från. Men en grundregel är väl att aldrig göra sådana stora förändringar när man inte är stabil.
(fast sånt är ju så lätt att säga, kanske svårare att göra...)
Mer
18 år 6 månader sedan #23266 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Byta stad....?
Om man bestämmer sig för att flytta. Så tycker jag man skall kolla upp sådana saker som att det finns någon bra dagverksamhet, eller något
aktivitetshus att gå till.
Finns inte det på orten där man bor, så kan jag tänka mig att det är värt att flytta.

mvh Fredrik