Vad säger dina röster till dig?

Mer
7 år 7 månader sedan #860869 av Admin1
Min erfarenhet är att när rösterna är högljudda, aggressiva, hotfulla och kommenderande så kan det vara psykos. När rösterna är vänliga och hjälpsamma så får man effekt av antipsykotikan. Att tillfäligt höja dosen av antipsykotikan kan vara värt om t.ex rösterna är aggressiva och hotfulla. Antipsykotika har snabb effekt mot aggressivitet.
Mer
7 år 6 månader sedan #873893 av fredrikmatsson
Rösterna säger allt möjligt till mig samt sjunger mycket olika sånger. Det har även hänt att en manlig och en kvinnlig röst pratat samtidigt och uttalat samma ord samtidigt. Rösterna pratar också mycket med varandra och har t.ex. uppmanat mig till dess två saker:

1.Gå till en läkare och berätta att jag har en schizofrent betingad personlighet
2.Gå en promenad i syfta att motverka depression
Mer
7 år 6 månader sedan #873895 av Amandara
Har typ nästan aldrig haft röster.....när jag hade det trodde jag "de" hade placerat en bandspelare i taket för att jävlas med mig.....för att jag skulle tro jag var schizofren. Annars har det varit tankepåsättnung
Mer
7 år 6 månader sedan #873926 av Nissegossen
Allt mellan himmel och jord kan rösterna säga, det finns liksom ingen gräns för vad rösterna kan säga.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #874033 av Admin1
Att rösterna pratar med varandra förekommer. Tidigare räckte det symptomet för att få schizofrenidiagnos, men inte längre utan man måste ha minst två olika symptom för att få diagnos.
Mer
7 år 5 månader sedan #882222 av Kevick
Jag har kommenterande röster som dock hörs bakom pannbenet. Röster utifrån har mer en karaktär av otäcka viskningar alternativt musik. Men de kommentarer jag hör i huvudet är av karaktären att de är omöjliga att berätta p g a deras orimlighet.
Andra kommenterar när det går illa för mig. Skrattar och talar om för mig vilken nolla jag är. Mår jag bra kan de komma in och säga att "du ska döden dö"

Innan medicinering trodde jag att mikrofoner och rörelsedetektorer var utplacerade i lägenheten och att det var min granne som hade placerat dem där för att registrera varje rörelse och varje samtal jag hade.