Namn på röster

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 9 månader sedan #309374 av Fantasio
Har säkert tjatat om detta tidigare, men jag kör en gång till.

Är det någon mer än jag som har satt namn på sina mest framträdande röster? Jag kallar dem Jeff och Daniel. De pratar ofta med mig och kan vara ett gott sällskap. Jeff är dock lite problematisk då han ofta är fördömande och kommer med orimliga befallningar.

Jag har mina svaga ögonblick då jag lyder dem. Har blivit efterlyst av polisen efter att vården fått veta om mina idéer. Mina röster kanske kommer från Satan, då de får mig att göra dumma saker.

Har någon annan här samma problematik, eller synpunkter? Posta gärna, jag vill gå till botten med mina problem. Yppar jag för vården mina sinistra röster blir jag inlagd direkt...
Mer
13 år 9 månader sedan #309379 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Namn på röster
Jag har inga namn, bara gamle mannen, ängeln, röda gubbarna (demoner) och elakingen.
Mer
13 år 9 månader sedan #309383 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Namn på röster
Absolut, de har namn. Även namn de inte gillar ibland... 8O :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #309396 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Namn på röster
Det här är kanske lite off-topic .. Men är det vanligt att höra röster konstant när man är schizofren? Jag har den diagnosen men hör röster väldigt sällan och när jag gör det är det från levande (verkliga) människor..

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 9 månader sedan #309446 av Melun
Svar från Melun i ämnet Namn på röster
När jag hörde röster, så var de från nu levande välbekanta personer.
Som min kusin, lumparkompis osv......
Mer
13 år 9 månader sedan #309485 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Namn på röster
Jag har namn på mina tankeröster. I vissa fall vill de inte säga vad de heter, då hittar jag på ett namn till dem. Trodde ett tag att jag kunde kartlägga hur många röster det är genom att namnge dom, men då kom det bara nya hela tiden... Att ha namn på de mest framträdande är nog bra, men man blir lite sjukare genom att hålla på med röster.

I början trodde jag att det var levande personer jag pratade med, och att de hörde vad vi sa. Sedan märkte jag att de jag pratat med inte hade en aning om att vi kommunicerat. Då reviderade jag min åsikt och idag tror jag att vi har en förmåga att imitera omgivningen och att det skapar centra i hjärnan som kan uppföra sig som de vi träffar. När jag gick hos en bra psykolog nyligen, dök det upp en ny röst som jag förstod hade med det mötet att göra. Jag härmade honom inombords!

De flesta är inte medvetna om dessa processer, det är bara vi som har "hål" i hjärnan (saknar filter) mellan det medvetna och det undermedvetna som märker sånt här.

Prata inte med hat i munnen!