Namn på röster

Mer
13 år 10 månader sedan #309513 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Namn på röster
:lol: sant!
"De flesta är inte medvetna om dessa processer, det är bara vi som har "hål" i hjärnan (saknar filter) mellan det medvetna och det undermedvetna som märker sånt här."

Jag har inga namn på mina röster, men glöm inte att Inga, är också ett namn... :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 10 månader sedan #309516 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Namn på röster
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Mer
13 år 10 månader sedan #309520 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Namn på röster

Nissegossen skrev: Jag har inga namn på mina röster, men glöm inte att Inga, är också ett namn... :mrgreen:


Bra Nissegossen!! :lol:
:tummenupp Den här formen av humor tilltalar mig mycket!! :lol: Hehe!! ;) :lol:
Mer
13 år 10 månader sedan #309563 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Namn på röster

zoegas skrev: Det här är kanske lite off-topic .. Men är det vanligt att höra röster konstant när man är schizofren? Jag har den diagnosen men hör röster väldigt sällan och när jag gör det är det från levande (verkliga) människor..


Det finns nog de som alltid hör röster pga schizofreni, därför 20 % får inte effekt av antipsykotika. Sedan är det nog ytterligare de som hör röster ibland pga stress. Minst 20 % av de med schizofreni har dock aldrig hört röster. Sedan är det stor skillnad mellan olika röster. Det som är värst är röster, som mobbar en, hotar eller ger en order att utföra vissa saker. Vid schizofreni kan tyvärr rösterna bli ganska jobbiga till sin natur. Rösterna kan också påverkas av om man har en depression och bli väldigt dystra då.
Mer
13 år 10 månader sedan #309575 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Namn på röster
:lol: :rolleyes: Jag är on line mot den tonen från himlen, som aldrig tystnar! Varje dag är det en konstant uppkoppling med en inre dialog inom mig.

Den går att i stort sett få tyst på, men hellre en dialog inom mig, än att jag är ned drogad så att jag inte ens får en vettig tanke i skallen.

Att höra och interagera med det som kommer till en, ger en extra förmåga på ens kunnande oavsett vad det gäller

Helt enkelt betyder det en extrapolering utav din kapacitet som människa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 10 månader sedan #309761 av joy
Svar från joy i ämnet Namn på röster
Jag tror jag vill minas att jag kallade alla mina röster för antingen , fuck you. eller fuck off. något dit åt.