Mina hallucinationer och vaneföreställningar

Mer
18 år 9 månader sedan #19444 av Katt
I påskas när jag var inlagd hade jag ordentliga vaneföreställningar för första gången,Samt att jag inte under flera dygn kunde skilja på vad som var verkligt el ej.Vändningen kom när en personal helt enkelt sa att jag hade vaneförställningar.några timmar efter släppte det.men då hade det redan hunnit orsaka en del skada bland anhöriga.Då jag sagt att jag var döende i hjärbtumör.Det började efter att jag gjort en Ct röntgen.Har försökt tala med dem om detta att jag utgick från min verklighet och ej ville såra någon.Idag ringde jag mitt ex mamma ,vi har haft en del kontakt sen skillsmässan.Hon sa genasst att hon var sur på mig för att jag ljugit för min son och sagt att jag haft hjärntumör.Har flera gånger haft möten på klin med bla min son och hans pappa. ändå går han och säger till sin mamma att jag medvetet ljugit för min son.jag trodde jag förklarat mitt agerande.Har dessutom bett om ursäkt och sagt att jag hoppas det ej händer igen .Vad mer kan jag göra. han tror mig bevisligen inte. utan tror att jag medvetet ljög. jag är långt ifrån perfekt. men jag är ingen ond och elak person som han vill göra mig till.
Mer
18 år 9 månader sedan #19447 av Admin1
Det var inte personalen som sa åt dig att sluta med vanföreställningarna, Det var du som sa åt personalen att nu slutar jag.
Du skriver fängslande,men din text är så komprimerad.
börja gärna på nytt stycke då och då.
MVH. svensklärare.
Mer
18 år 9 månader sedan #19449 av Admin1
Mår man dåligt tänker man många gånger inte på hur man skriver, man bara skriver rätt ut helt enkelt.
Mer
18 år 9 månader sedan #19450 av Admin1

Gäst skrev: Mår man dåligt tänker man många gånger inte på hur man skriver, man bara skriver rätt ut helt enkelt.

så en bra text blir bra när man mår bra. Följaktligen blir en dålig text dålig när man mår dåligt.
Mer
18 år 9 månader sedan #19455 av Katt
Tack för gensvaret. och även påpekandet om att jag skriver komprimerat osv. Du har rätt punkt kommatecken. Nytt stycke el ny rad har alldrig varit min starka sida.Men det här inlägget jag skrev var inte skrivet på en svenska lektion.utan för mig betydde inehållet i mitt inlägg messt.skulle vara trevligt och bra om någon kunde kommentera det .och inte bara sättet jag skriver på.Men är man Svenska lärare som du antydde. blir det kanske en arbetsskada,
Mer
18 år 9 månader sedan #19457 av Admin1
Jo men du..egentligen är det ju vansinnet du visar så tydligt.

När man ser att det brinner i ngn skalle måste man ju släcka. Har man vanföreställningar måste man ju få veta det, och kanske också få iaf tendenser till bevis att det är vanföreställningar.

Men när man möter vården står det att de inte ska säga emot patientens vanföreställningar, det är ju rent farligt många ggr, man får ju naturligtvis diskutera och påpeka, inte mena att patieten bara yrar med myndig ton och mena att ha ska äta piller, men kanske överdriver lite av pressen o nerverna av att vara utsatt så det blir för mkt och ser extra spöken i buskarna, för att han ändå så utsatt av "ngt annat" (som det ju även kan vara, det är även ofta vad patienten själv tycker om han friviligt kommer till en vårdavdelning)?

till en början

men i ditt fall hade det säkert varit ganska lätt att visa på att det var spöken i buskarna.