Att vara GUD/Djävulen

Mer
18 år 9 månader sedan #19539 av Tompa
Okey, jag tänkte först berätta om alla mina "små" hallucinationer och vanföreställningar, men inser att det skulle ta en jävla tid och det skulle vara extremt svårt att forumelera det tiull en läsbar text. Men det som har varit jobbigast och i viss mån trevligast har varit dom gånger jag har varit helt övertygad om jag är självaste gud eller djävulen. Under den tiden som jag var som mest övertygad om min allsmäktighet, fick jag lära mig en läxa om hur det var att vara gud. Kort sagt fick jag se och känna allt ont i världen som en film som jag var delaktig i men oförmögen att ändra eller göra något.. En annan sak som låter lite lusstig kanske, men jag kunde inte spola på toaletten, för om jag tryckte på spolknappen så var det själva utlösaren till allt dåligt i denna värld.

Detta är bara en liten bråkdel av min som jag kallar det "D" period (vad "D" är skall jag någon gång försöka förklara men det är allt för komplex för att beskriva på ett enkelt sett, så jag skall ta mig tid o skriva om det när jag har ork).
Mer
18 år 9 månader sedan #19551 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att vara GUD/Djävulen
Det är inte ovanligt att man tror sig vara Gud eller handla på Guds uppdrag när man har schizofreni. Det hör till grandiosa vanföreställningar och är omnämnt i Johan Cullbergs bok Psykoser. Som s.k. schizofrena vanföreställningar räknas istället att tankar dras ur huvudet eller inplanteras i huvudet eller att tänkandet styrs utifrån.
  • Kjell-Åke Holm
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19566 av Kjell-Åke Holm
Svar från Kjell-Åke Holm i ämnet Att vara GUD/Djävulen
Gud fångade djävulen. Slut.
Mer
18 år 8 månader sedan #20694 av Mesmerize
Svar från Mesmerize i ämnet Att vara GUD/Djävulen

Admin1 skrev: Det är inte ovanligt att man tror sig vara Gud eller handla på Guds uppdrag när man har schizofreni. Det hör till grandiosa vanföreställningar och är omnämnt i Johan Cullbergs bok Psykoser. Som s.k. schizofrena vanföreställningar räknas istället att tankar dras ur huvudet eller inplanteras i huvudet eller att tänkandet styrs utifrån.


usch gillar ej johan cullberg, appropå inget :D Jan-Otto är bättre :)
Mer
18 år 8 månader sedan #20709 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att vara GUD/Djävulen
Vet ni att djävulen är nedkastad på jorden? Och vet ni varför?

Jo! Han sjöng falskt i Änglakören, så de kunde inte ha honom kvar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20716 av
Svar från i ämnet Att vara GUD/Djävulen

Nissegossen skrev: Vet ni att djävulen är nedkastad på jorden? Och vet ni varför?

Jo! Han sjöng falskt i Änglakören, så de kunde inte ha honom kvar!

Alltså är finns det ingen Gud, för det hade han aldrig tillåtit. Enligt honom är alla lika, även dom som sjunger falskt. :lol: