Att vara GUD/Djävulen

Mer
18 år 8 månader sedan #20729 av Tompa
Svar från Tompa i ämnet Att vara GUD/Djävulen
Det är nog inte helt ovanligt att man kommer in i fasen att känna sig som gud, vi är ju en del av alllt. Det blir lite jobbigt om man fastnar bara. Själv trodde jag att jag var jesus ett tag, men det gick över. Under senare tid har jag kommit att prata med människor som upplevt precis samma sak och trott att dom var jesus men som är fullt friska. (precis som jag är nu)

Jag tycker det är synd att man sätter en stämpel på sig att vara schizofren. För mig var det bara en del av utvecklingen i att vara människa. Man kan dock fastna lite i det och behöva hjälp.

Jag tror det det där med spola på knappen och dåligt i denna värld bara symboliserar en massa strafftänkande. Faktum är att alla människor kan ta ansvar över sig själva. Gör därför de possitiva saker du känner för och var självisk utan att skada eller såra andra eller dig själv eftersom det är ditt liv.
Mer
18 år 8 månader sedan #20730 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att vara GUD/Djävulen
Kära gäst! Gud finns! Det är jag ett levande exempel på! Han accepterar det mesta som människor gör, men inte allt.

Jag försöker göra som jag såg i en gammal film, nämligen det var en romersk härförare under det Romerska väldet.
Han hade vunnit en stor seger på slagfältet och tog emot folkets jubel under segermarchen i Rom. Nåväl, bakom sig på stridsvagnen där han stod och höll tömmarna och styrde hästarna, med lagerkrans på huvudet, stod en slav med ett palmblad och viftade.

Hans ända uppgift var, att stå där och säga:
Tro inte att du är GUD, du är bara människa. Tro inte att du är GUD, du är bara människla.......

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #20746 av Tompa
Svar från Tompa i ämnet Att vara GUD/Djävulen

Gäst skrev: Det är nog inte helt ovanligt att man kommer in i fasen att känna sig som gud, vi är ju en del av alllt. Det blir lite jobbigt om man fastnar bara. Själv trodde jag att jag var jesus ett tag, men det gick över. Under senare tid har jag kommit att prata med människor som upplevt precis samma sak och trott att dom var jesus men som är fullt friska. (precis som jag är nu)

Jag tycker det är synd att man sätter en stämpel på sig att vara schizofren. För mig var det bara en del av utvecklingen i att vara människa. Man kan dock fastna lite i det och behöva hjälp.

Jag tror det det där med spola på knappen och dåligt i denna värld bara symboliserar en massa strafftänkande. Faktum är att alla människor kan ta ansvar över sig själva. Gör därför de possitiva saker du känner för och var självisk utan att skada eller såra andra eller dig själv eftersom det är ditt liv.

Tyvärr är det nog så att det är Läkarna som sätter stämpeln schitzpfreni och proppar i en massa piller av alla de slag.
Själv har jag ett par "överordnade" i huvudet som säger vad jag ska göra, och vad just de tycker är riktigt. Det kan vara från olika slags olagliga handlingar till att vara snäll mot katten ungerfär.
Just nu planerar dom en gärning som ska utföras inom snar framtid. Men det är hemlighetsstämplat än så länge. de säger att om det kommer ut blir det ingen överraskning.
Jag är till för att lyda.
Mer
18 år 8 månader sedan #20749 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att vara GUD/Djävulen
Gäst! Att följa rösterna och göra något som strider mot lagen är livsfarligt! Jag tycker du skall taga dig tillvara, för det kommer inte från Gud det du hör.

Gör du som rösterna säger borde du inte få lov att vistas ute i frihet. Du borde i sådana fall sitta inne på psyket.

Du kan vara en fara för andra, så jag tycker att du inte ska lyda någon röst överhuvudtaget, för det kommer bara ont av det.

Gå till någon som du kan prata med som du känner förtroende för. Gärna inom vården eller kanske till någon annan.

En stark varning till dig! Lyd inte rösterna, för det mår ingen bra på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #20750 av yeoha
Svar från yeoha i ämnet tips
Kanske kan vi scitzofrena ge djävlarna snutarn gudarna birgitta orden tips?bilder?eller ideer!
Mer
18 år 8 månader sedan #20754 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att vara GUD/Djävulen

Gäst skrev: Tyvärr är det nog så att det är Läkarna som sätter stämpeln schitzpfreni och proppar i en massa piller av alla de slag.
Själv har jag ett par "överordnade" i huvudet som säger vad jag ska göra, och vad just de tycker är riktigt. Det kan vara från olika slags olagliga handlingar till att vara snäll mot katten ungerfär.
Just nu planerar dom en gärning som ska utföras inom snar framtid. Men det är hemlighetsstämplat än så länge. de säger att om det kommer ut blir det ingen överraskning.
Jag är till för att lyda.


Jag blir också som Nissegossen oroad över dig när jag läser vad du skriver. Sök hjälp hos vården för dina uppmanande röster och följ absolut inte vad de säger.
Om du skadar andra kan du få rättspsykiatrisk vård, som kan bli väldigt långvarigt även för mindre allvarliga saker. Sök hjälp därför innan du råkar illa ut själv också.