Synhallucinationer?

Mer
13 år 4 månader sedan #351970 av Eos
Svar från Eos i ämnet Synhallucinationer?
biehhysf,

Vad visade scanningen då?
Mer
13 år 4 månader sedan #352018 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Synhallucinationer?
Jag har synhallucinationer bland annat. Varken EEG eller datortomografi visade på avvikelser. Jag kanske skall få en till eller en annan diagnos snart, just nu har jag Asperger, ADHD och återkommande depressioner förutom psykotiska symtom.
Mer
13 år 4 månader sedan #352052 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Synhallucinationer?
Jag har aldrig haft nån synhallucination mitt i synfältet. Däremot i ögonvrån, där kan jag se olika saker, som raskt försvinner iväg om man vrider på huvudet för att fokusera...

Jag har fått göra lite olika fysiska undersökningar (bl a EEG) men dom har inte hittat nåt fysiskt fel.
Mer
13 år 4 månader sedan #352256 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Synhallucinationer?
En nyhet från sajten:

Synhallucinationer tros kunna orsakas av brist på transmittorn acetylkolin i hjärnan. Vid demens och Parkinsons sjukdom har synhallucinationer behandlats med läkemedel som höjer acetylkolinet. Nu har ett fall med synhallucinationer vid schizofreni framgångsrikt behandlats med läkemedlet rivastigmin, som höjer acetylkolin i hjärnan.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... i-ett-fall
Mer
13 år 4 månader sedan #352272 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Synhallucinationer?
Andy "Electroby" Behrman som var svårt manodepressiv hade tydligen synhallucinationer när han var som mest manisk. Han berättar om det i den här intervjun: www.electroboy.com/interview6-CN ... oper.shtml Bl a såg han hur en knapp på hans skjorta blev större och större och större tills den var enorm och jagade honom. Han kunde också stå och titta på en person och sen se hur köttet rann av ansiktet på personen. Riktigt obehagligt...
Mer
13 år 4 månader sedan #356565 av Eos
Svar från Eos i ämnet Synhallucinationer?
Admin1,

Jag blir bara rätt övertygad att min läkare inte känner till det. Tack för infon, jag ska försöka printa ut det och ta med det.