röster rena dumheter

Mer
13 år 1 månad sedan #383861 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet röster rena dumheter
Röster är ens egna tankar, som man kanske hör som röster eftersom man inte kan identifiera sina egna tankar som ens egna. Stress och ångest kan utlösa röster, så det kan vara bra att försöka att minska på ångest och stress. Antipsykotika brukar inte ta bort alla röster, men brukar göra rösterna tystare och vänligare. En depression kan göra att rösterna blir deppiga och mer negativa. KBT kan göra att rösterna minskar och så att man inte blir så störd av dem.

Självhjälpsråd vid röster:
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... as-roester
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... pa-roester
Mer
13 år 1 månad sedan #383863 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet röster rena dumheter
Att bara förstå det som Admin precis skrev är nästan det som räcker. Förutsatt att man klarar det. Att man bara "normaliserar" det här för sig själv är ett steg åt bättre riktning..

Själv försöker jag "beundra" min sjuka hjärna och tycka att det är ganska häftigt att människan funkar så här.. :rolleyes: *vansinnes garv*
(det är liksom som tröst när man inte längre förmår annat..)


Det är också viktigt att förstå en del piller KAN förstärka röster och tvärtom. Det kan även bero på en knasig kombination.
Sånt kan man ju lösa.
Ingen ska ju behöva få mer röster av anti-spök-röst-piller ... då är det inte "bra piller" och man kan slänga dom åt skogen.
(inte ordagrant då för det är olagligt och farligt - utan man ska helst lämna in dom på apoteket! hehe! :lol: )
Mer
13 år 1 månad sedan #384121 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet röster rena dumheter
Alla röster är inte skadliga utan det är främst röster som mobbar och hotar en som är skadliga, eftersom de ger ångest och kan göra att man gör olämpliga saker. För många är rösterna inget större problem utan som att slölyssna på radion ungefär. Sedan gäller det att inte lyssna efter röster utan att försöka ignorera och utestänga dem. Många hör säkert röster därför att de lyssnar av nyfikenhet till vad rösterna har att säga.
Mer
13 år 1 månad sedan #388411 av Brygga
Svar från Brygga i ämnet röster rena dumheter
Det var visa ord :D
Mer
13 år 1 månad sedan #389559 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet röster rena dumheter
"Det är också viktigt att förstå en del piller KAN förstärka röster och tvärtom"
Risperdal gjorde det på mej.

Jag önskar att nån kunde tro på mej eller åtm förklara vad som menas med att "lyssna på sin inre röst" för jag lever i en kakafoni av röster med olika viljor och precis som du Tonic kan jag ibland uppfatta att de pratar eller grälar med varann.
:hjärta
Mer
13 år 1 månad sedan #389589 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet röster rena dumheter
Det farligaste med att höra röster måste var att dom får en att göra tokiga saker...
Tex hoppa från nån bro eller skad nån människa...