musikhallucinationer

Mer
19 år 10 månader sedan #1735 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet musikhallucinationer
Hej!

Jag läste nyligen någonstans att musikhallucinationer var ovanliga. Jag har i alla fall inte haft någon. En engelsk undersökning på äldre personer med musikhallucinationer visade att det var mest kyrklig och körmusik man hörde.
En psalm Abide with Me ledde Tio i Topp listan.
Mer
19 år 10 månader sedan #1736 av stefan
Svar från stefan i ämnet musikhallucinationer
Jag har också läst att musikhallucinationer skulle vara ovanliga men det verkar inte stämma.
Mer
19 år 10 månader sedan #1737 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet musikhallucinationer
Jag har haft musikhallucinationer, det är dom mest påtagliga ljudhallucinationer jag haft.
En gång var det ett okänt stycke piano musik och en gång var det en psalm som spelades på min morfars begravning. Eftersom jag inte är mycket för psalmer och sånt så fick jag för mig att psalmen bar ett budskap från mina döda morföräldrar. Och vem vet, det var det kanske?
Mer
19 år 10 månader sedan #1783 av Nicke
Svar från Nicke i ämnet musikhallucinationer
Något som kan vara irriterande med musikhallucinationer är dock om man får en riktigt dålig dänga som fastnar.
Till exempel "Det gör ont" med Lena PH.
Mer
19 år 10 månader sedan #1970 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet musikhallucinationer
-
Mer
19 år 10 månader sedan #1972 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet musikhallucinationer
Jag har "bara" varit gräns-psykotisk i omgångar, det räcker iofs gott och väl. Men då kan jag ibland känna mig som en övermänniska, tankarna flödar och jag kan känna mig supersmart, men det brukar sluta med att jag får ångest eftersom jag då tycker att jag borde åstakomma så mycket.