tvång

Mer
18 år 5 månader sedan #25349 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tvång

Teresia skrev: Jag har haft liknande nojor för att någon skulle ha sprutat HIV eller andra virus eller kemikalier ute på pizzerior och såna ställen. Och så kändes det obehagligt att gå till simhallen för att någon kanske ska ha fått utlösning där i vattnet eller ett sår så att det ska smitta mig. Men detta var faktiskt innan tiden då jag blev psykotisk. Vet någon vilka symptom det är på Borderline?


Du kan läsa om symptomen för borderline på <!-- w --> www.borderline.nu <!-- w -->. Det finns 9 olika typer av symptom som man kan ha, men man måste ha minst 5 för att få diagnosen. På länken nedan hittar du symptomen:
www.borderline.nu/nuke/modules.p ... page&pid=1
Mer
18 år 5 månader sedan #25359 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet tvång
Tack admin1, jag känner igen mig i exakt fem punkter men två av dem var inte så allvarliga tyckte jag. MIn diagnos som jag såg i mina sjukpapper är F20.9 och F99, den ena är väl någon sorts schizofreni men den andra är väl en personlighetsstörning, vet ej vilken. Vet någon?
Mer
18 år 5 månader sedan #25395 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet tvång
Theresia, men varför tänker du på utlösningar i bassängenn, har du icke hört att det inte smittar saker så?
Mer
18 år 5 månader sedan #25404 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet tvång
F 20.9 är, som du säger, ospecificerad schizofreni. F99 verkar däremot vara något mer luddigt. Det är någon slags ospecificerbar störning som inte är psykotisk. (F99 Unspecified Mental Disorder (nonpsychotic)) Det kanske står något mer specifikt i ord i journalen?
Mer
18 år 5 månader sedan #25434 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet tvång

Undrande skrev: Theresia, men varför tänker du på utlösningar i bassängenn, har du icke hört att det inte smittar saker så?


Jo, jag har hört att det inte ska smitta på det viset men det tycker jag är konstigt. Det borde ju gå och smitta så också, kanske inte HIV då eftersom det måste komma i kontakt med ens blod, men andra sjukdomar går väl att smittas av via vatten om de kommer i kontakt med kroppsöppningar.
Mer
18 år 5 månader sedan #25435 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet tvång

jennynen skrev: F 20.9 är, som du säger, ospecificerad schizofreni. F99 verkar däremot vara något mer luddigt. Det är någon slags ospecificerbar störning som inte är psykotisk. (F99 Unspecified Mental Disorder (nonpsychotic)) Det kanske står något mer specifikt i ord i journalen?


Ja, jag ska fråga min läkare om att få läsa i min journal. Vad har du för diagnos om jag får fråga?