Kan inte skilja mellan dröm o verklighet...

Mer
11 år 7 månader sedan #522433 av maria-w
Jag brukar ganska snabbt inse att det var en dröm. Men känslorna brukar hänga kvar ett tag. Däremot kan jag bli osäker på vad som är verkligt ibland. När jag kör bil kan jag ibland tvivla på om det jag ser verkligen är sant och tro att jag kommer att vakna upp med nosen i en annan bil eller långtradare, få för mig att jag har skrikit och gapat åt nån, när maja var liten blev jag osäker på om hon var på riktigt eller om jag hade blivit galen och börjat gå omkring med en docka osv..
Jag brukar dra mig undan och vila när det blir så. Då går det över.
Mer
11 år 7 månader sedan #522461 av satr
Jag drömmer att hemska saker händer och sen vaknar så är jag fast i drömmen, men det brukar släppa men det kan ta lite tid. Men man kan bli oerhört lurad om man inte tänker igenom att detta vad det nu är man drömt inte har hänt. Man måste processa de och avvärda de annars kan de sitta kvar som ett minne och något jag utgår från.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 7 månader sedan #522462 av Jocke
dröm och verklighet, har jag länge trott har varit två olika saker. Men nu har det börjat jämkas in i varandra, och man känner att alla utnyttjar denna situation. Men tystnaden är för mig uppenbar, det är hela tiden förklaringar hit och dit i syfte att komma undan sitt ansvar. Men nu har det börjat bli lite för abstrakt för min smak!

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 7 månader sedan #522502 av Nissegossen
Jag drömmer också drömmar om sajten. Det kan vara det att jag läser något och genast skall jag skynda mig att svara. Jag hittar tangentbordet och verkligen anstränger mig för att skriva. Detta så hårt att handen börjar röra på sig när jag sover och i samma stund vaknar jag.

Då undrar jag och går upp och sätter på datorn, för att jag är fullt och fast övertygad om att jag faktiskt måste skriva.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #522605 av Admin1

Melun skrev: Jag har problem med att jag ständigt uppfattar klockans tid fel när jag vaknar till under sömnen. Jag tror att det är dags att stiga upp fast jag bara sovit 2-3 timmar. Jag brukar få gå och lägga mig igen flera gånger under natten.


Jag har exakt samma problem och det händer mig ganska ofta.
Mer
11 år 7 månader sedan #522952 av Fragile80
Jag blandar ofta ihop dröm och verklighet.
Måste fråga folk om jag sagt nåt, eller pratat i telefon med nån, eller om jag redan berättat en sak eller om endel folk sagt saker till mig.
Min vanligaste mening som jag säger nästan varje dag är, "har jag drömt eller har det hänt"