Röster eller icke röster det är frågan

Mer
11 år 5 månader sedan #537582 av Geta
Om man är helt döv från födseln kan man väl inte höra röster? Om man är helt blind från födseln kan man se syner då?
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #537585 av Guest
Svar från Guest i ämnet Röster eller icke röster det är frågan

Admin1 skrev: Leif,

Det borde framgå om medlemmar också har andra problem, som t.ex hörselnedsättning för det påverkar ju deras liv ganska mycket och kommunikationen med omgivningen. Det finns ju heller inga tabun att höra dåligt som det kan finnas med t.ex missbruk.


Många har hörselnedsättning fast de inte vet om det, samma gäller ju för glasögon synen blir gradvis sämre sen när man får glasögon är det som en helt ny värld. Samma gäller ju hörapparat.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 5 månader sedan #537590 av Jocke
Ja, har träffat på flera blinda, och dem kan se ngt, inte en bild men ngt onaturligt i alla fall, ngt som inte borde vara där!

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 5 månader sedan #537893 av Admin1
Om hörselnedsättning låg bakom schizofreni hos många borde det stå i den litteratur om schizofreni som jag har, men det gör det inte och då måste det vara en marginell företeelse.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 5 månader sedan #537917 av Jocke
Bara för att det inte står i böcker om dessa kombinerade funktionsförluster, betyder det inte att det finns? Jag tror i.o.f sig inte att hsk har triggat mina röster? Jag tror en funktionsförlust triggar schizofrenin till en viss grad, där man inte längre orkar ta tag i sin situation. Tyvärr hör jag varje dag, att det finns de som har det värre! Så jag vill påpeka att detta är en vad jag kallar "osynlig" kombination, där man går efter utseendet och hur man pratar. Men det är ingen som ser den saknad man har efter ett vanligt liv, fri från dessa vanföreställningar kring medias roll. Men jag tror dem har ett intresse av att trigga andra mot mig som person. Jag känner att väldigt många försöker utnyttja tevens resuser genom att försöka påverka där dem tror dörren finns. Men det är den osynliga sfären som är svårast för mig, om rösterna påverkas, genast är det en kraft där och hindrar min framfart och utveckling.

Vars är världen på väg?