Mediakontroll

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
18 år 3 månader sedan #31219 av Fantasio
Mediakontroll skapades av Fantasio
Denna fråga är säkert redan ställd på forumet, men jag kör ett varv till. Mitt största problem när jag tar del av t ex radio, tidningar el filmer är alla dessa namn. Om man citerar någon så inkluderas naturligtvis namnet, men jag kan inte hjälpa att haka upp mig på det och memorera namnet. Vad gäller film brukade jag stänga av/gå iväg innan eftertexterna, men nu struntar jag i att kolla. Denna ovana har gjort att jag blivit dum: Jag "hänger inte med" längre då jag undviker media (internet delvis undantaget). Jag kan tänka mig att det är ett effektivt sätt att hålla sådana som mig borta från nyhetsflödet. Dristar man sig till att t ex öppna en tidning bombarderas man av namn o åter namn. Därmed är syftet uppnått: Den korkade, lättkontrollerade människan.
Mer
18 år 3 månader sedan #31252 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Mediakontroll
Låter som en sorts tvångstanke... att memorera namnen...
Mer
18 år 3 månader sedan #31259 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mediakontroll
Jag tycker också att det låter som tvångstankar. Tvångstankar kan ofta behandlas med antidepressiva, som Zoloft, Cipramil och Citalopram.
Mer
18 år 3 månader sedan #31265 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Inget att vara ledsen för
Inget att vara ledsen för att man inte hänger med i media. Det mesta är ju ändå bara lögner och rent skit. Men viss information behöver man ju och ett filtrerat Internet kan man ju stå ut med tills vidare i väntan på att gå över till kortvågsradio.

I övrigt så är det ju ett fanatiskt spekulerande i medciner och dess hjälp mot alla tänkbara psykologiska problem men när min läkare återigen föreslog Zyprexa så avfärdar jag hennes råd som:

Rent strunt!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
18 år 3 månader sedan #31274 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Mediakontroll
Jo, jag håller med "gäst". Medicin är överskattat, även om jag aldrig har uttryckt mig så drastiskt som du. Oavsett om man tar medicin el inte brusar informationen (?) på. Det kan inga medikamenter i världen ändra på, vilket vi alla vet. Man kan bara spekulera i syftet. Jag är klar över min åsikt: En svag människa är en lättledd dito. Jag för min del har gjort mitt val. Sedan en tid samlar jag medicinen på hög (vill inte spola ned grejerna då andra kan skadas av det). Jag har aldrig känt mig piggare. Ett tips för relativt harmlös info är *censur*/texttv.
Mer
18 år 3 månader sedan #31289 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mediakontroll
Fantasio,

Om det är antipsykotika som du har slutat med, så avråder jag från det. Många här har dåliga erfarenheter av att sluta med antipsykotika för det har resulterat efter ett tag att man blivit intagen på sjukhus pga psykos. Man kan i och för sig känna sig bättre i början, men efter det brukar det inträffa en försämring. Det är väldigt små odds att man skall klara sig helt utan antipsykotika om man har en psykossjukdom.