Mediakontroll

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
18 år 3 månader sedan #31297 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Mediakontroll
Tack för ditt inlägg Admin1. Jag förstår vad du menar, men jag har tröttnat lite grann på meningslös medicinering. Jag menar inget illa, jag förstår ditt argument och kommer att göra som du säger. Saken är den att jag känner mig glad och full av energi just nu. Det försvårar frivillig underkastelse (läs: medicinering). Men, som sagt, jag förstår vad du menar o fullt så dum är jag inte att jag struntar i goda råd. Ge mig ett par dagar bara... :D
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31298 av
Svar från i ämnet Åsikter
Vad jag reagerar på hos psykiatrin är att de försöker medicinera bort åsikter. Det är ju nånting helt annat. Det går faktiskt inte, även om medicinerna kanske kan vara ångestdämpande. Eller som jag sa till min terapeut angående mitt eget mående:

"En hjärntransplantation är enklare!"
Mer
18 år 3 månader sedan #31301 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Mediakontroll
Det verkar som det är många som måste sluta och börja igen med sin medicin för att komma på vad den betyder för en.
Själv har jag försökt sluta 2 gånger med den och det har slutat illa varje gång. Senaste gången var det faktiskt en psykolog som tyckte jag skulle sluta. Och från att ha ett jobb som jag trivts med ganska hyfsat och ett liv som var helt ok (jag mådde väldigt bra) så har min situation förbytts totalt. Istället har jag varit arbetslös nu i nästan två år efter att jag blev tvungen att sluta på mitt jobb. För mig är det väldigt talande vad medicinen betyder för mig. Hoppas bara jag kan få chansen till att komma tillbaka igen till ett liv med en vettig vardag.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31305 av
Svar från i ämnet Mediakontroll
Är Zyprexa undermedlet som varenda läkare tar till när de ska bota och skriva ut piller?

Jag tycker att alla som mår dåligt hit och dit blir erbjudna Zyprexa.

Jag hatar Zyprexa!

Går på 2.5 mg och har Asperger och OCD
Mer
18 år 3 månader sedan #31308 av alien
Svar från alien i ämnet Mediakontroll
går också på zyprexa och har försökt sluta några ggr på egen hand med dåligt resultat. dock inte blivit inlagd. börjat igen.

det är en skön känsla varje gång, när man varit utan medicin och sedan svälja tabletten och strax därefter sjunka in i ett behagligt lugn. varje gång säger jag till mig själv att jag inte ska sluta igen. har dock inte accepterat att jag kanske behöver medicin för ett långt tag, har inte accepterat min sjukdom, har inte accepterat att jag har ett psykiskt handikapp - så jag kommer säkert försöka igen. men just nu så tar jag den.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31320 av
Svar från i ämnet Superhäxa
Superhäxa som jag kallar Zyprexa :-)

Ni kanske inte skall lyssna på mig men för min del blir det nog kärvt att peta i mig de där pillren igen.