Känselhallucinationer...

Mer
9 år 9 månader sedan #679029 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Känselhallucinationer...
Hmm intressanta svar... Trodde ändå att det var rätr vanligt. Får se om fler skriver om sina upplevelser.

Admin1- väldigt intressant länk..! Jag har haft sådan sanslösa upplevelser med känslohallucinationer där jag kände hur demoner var precis överallt och tog på mig på otrevliga sätt. När jag var psykotisk så ansåg jag att de våldtog mig...fruktansvärt! Men jaghar hört fler som har haft de upplevelserna. Så det kanske är vanligare än man tror...? Märkligt att känslan kan bli så stark.
Sedan kände jag hur andar kröp i min hjärna som anses inte ha känslonerver annars... märkligt.

Inwatto - jag sa också ifrån till slut och då stannade allt upp. Sa liksom adjö och förklarade varför hag inte fixade att uppleva det jag gjorde....
Mer
9 år 9 månader sedan #679030 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Känselhallucinationer...
jag har oxå blivit våldtagen - i sömnen av "andar" eller skyddsänglar som hade ondska i sig........ förjävla irriterande - och kränkande
Mer
9 år 9 månader sedan #679071 av Jesus/magnus
jag går och fiskar...

[youtube:3vxxel20]myeeUefGBHI[/youtube:3vxxel20]

John 8:31-32.
Mer
9 år 9 månader sedan #679081 av sandy
Svar från sandy i ämnet Känselhallucinationer...

malin71 skrev: Unde mitt liv så har jag haft detta periodvis. Att både känna fysiskt hur någonting rör mig, håller min hand t.ex. Men det kanske enkelt går att förklara genom att hjärnan skickar iväg en signal direkt när man har en tanke. Den signalen sätter musklerna i arbete innan du själv ens har uppfattat tanken själv... Som om du tänker undermedvetet på något, t.ex att du saknar just en person och så känner du att den redan håller din hand.
Det var min gamla psykolog som förklarade det för mig....

Det hade varit intressant att få era synpunker på detta.

Sedan undrar jag om någon här har haft hallicinationer som bara upplevs med känslan av vad som sker...? När jag var 15år så kände jag hur det rann blod på väggarna men jag kunde inte se det. Vad heter det tillståndet och vad beror det på rent fysiskt?

Tacksam för svar.


Jeg har hatt mye av dette, da trodde jeg det var utenomjordiske som opererte meg. Det kjentes veldig fysisk og noenganger gjorde det vondt.
Mer
9 år 9 månader sedan #679084 av sandy
Svar från sandy i ämnet Känselhallucinationer...

Amandara skrev: jag har oxå blivit våldtagen - i sömnen av "andar" eller skyddsänglar som hade ondska i sig........ förjävla irriterande - och kränkande


Jeg har også hatt sex om natten med noe...en gang fikk jeg orgasme.
Mer
9 år 9 månader sedan #679118 av Nissegossen
Jag har haft känselindikationer av att någon rört vid mig, det har varit alla ggr något som känts såsom en varm rysning på kroppen, företrädesvis runt huvudet. Första gången var jag hemma hos min syster där hon då bodde i Dalsland och det var juldagsmorgon och jag då kände jag rysningen och hur den omslöt huvudet. Jag förstod då att det var en nyss avliden som försökte få kontakt, men jag varken hörde eller såg något. Något måste jag ju säga till denna ande som det var då och jag sade; Gå i frid icke heller jag dömer dig!

Då lämnade anden mig. Jag fick efter helgen och några dagar senare när jag kommit hem veta att en moster till mig dött den dan.

Jag har vid ett flertal tillfällen senare upplevt samma sak bla när jag Berättade om något jag varit med om för en person vid en spårvagnshållplats i centrala Göteborg för en kvinna som jag mött på hållplatsen. Hon sade, jag ryser när du berättar! Jag känner det med sade jag och det omslöt hela min kropp och den var varm och välvillig den känslan.Vad jag berättade för kvinnan, ja det är också en historia, men den finns redan på viska. :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum