förtvivlad

Mer
18 år 2 månader sedan #34121 av colagalen
förtvivlad skapades av colagalen
jag försöker att inte stressa och inte oroa mej i onödan men det verkar inte hjälpa ändå.

jag ser fortfarande otäcka bilder överallt där jag är och nu verkar det som om mina röster talar med mej också.

det känns så jobbigt att bli sämre igen pga valparna som dog.

visst försöker jag leva ett gott liv och vara både hemma och ute på stan bland folk men det är jättejobbigt.

och att gå bara hemma ensam det är inte kul heller.
Mer
18 år 2 månader sedan #34123 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet förtvivlad
Det var inte ditt fel att valparna dog... det bara blev så... missfall och djur som föds döda är vanligt.... naturens sätt att låta de starkaste överleva... trist och skrämmande... men en del av verkligheten...

Dra inte in den här händelsen i din inre föreställningsvärld... låt den vara kvar i verkligheten som en ledsam, skrämmande händelse....

Bry dig om dig själv nu... gör sånt som du mår bra av... lugna saker som får dig att må väl...
Mer
18 år 2 månader sedan #34125 av colagalen
Svar från colagalen i ämnet skriva
jag vill skriva men jag hittar inget sätt att börja det var en period när jag kunde skriva massor och det bara rann ur händerna men så låste sej allt och det tog stopp i huvudet på mej

jag letar efter böcker som är lättlästa och som är roliga eftersom jag har svårt för att läsa svåra böcker just nu vet inte alls varför det är så men novell böcker brukar vara bra eftersom jag har svårt att komma ihåg vad jag läste sidan innan och jag brukar få läsa om sidorna hela tiden för att komma ihåg allt

igår så var jag på stan med min kompis och köpte en grön randig vårtröja den var fin har på mej den idag nu
Mer
18 år 2 månader sedan #34126 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet förtvivlad
Det Bästas Bokval har lättlästa böcker... det är vanliga böcker som är förenklade och nedkortade... men spännande... jag läste sådana böcker när det var kämpigt för mig med koncentrationen...

Talböcker är också bra... då får man lysnna medan skådespelare läser upp romanen...

Tidningar och tidskrifter är också bra alternativ när det är svårt att koncentrera sig på en längre text...

Kul att handla nya kläder inför våren...
Mer
18 år 2 månader sedan #34135 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet förtvivlad
Jag hade ett tag problem med att minnas precis det jag läst, men efter intensiv lästräning så försvann problemet för mig. Jag tittade på den tiden mycket på TV. Jag såg nyhetsprogram och MTV mest. Längre program hade jag lite svårare för att klara av. Hoppas att du snart kommer att må bättre och att stressen släpper.