Saker som rör på sig

Mer
9 år 1 månad sedan #725591 av Psyfeatures
Svar från Psyfeatures i ämnet Saker som rör på sig
Tyvärr Issa_Jesus, jag har ingen lust att låta gud eller religion ta över med tanke på att jag inte tror på detta. Jag tänker hålla mig till tro på människan och dess intellekt och inte andar, gud och demoner, no offense.

Jag har inget emot troende dock, får mig inte att tycka sämre om dem, min mamma är ett exempel.
Mer
9 år 1 månad sedan #725605 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Saker som rör på sig
Synhallucinationer och hörselhallucinationer skiljer sig åt. Hörseln sitter vid tinningarna medan synen baktill i hjärnan. Antikolinerg effekt hos medicinen kan kanske förvärra hallucinationer. Zyprexa, Clozapine och Akineton har starkast effekt. Antikolinerg effekt brukar innebära muntorrhet, så detta kan vara ett varningstecken kanske.
Mer
9 år 1 månad sedan #725625 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Saker som rör på sig
Ang muntorrhet är ju de mediciner vi tar, tandätare så därför har jag fått det som tidigare kallades grönt kort hos tandläkaren.
Fast det är nya regler vad gäller nödvändig tandvård i länet. N-tandvård kallat www.vgregion.se/sv/Vastra-Gotala ... tandvard-/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #725631 av Psyfeatures
Svar från Psyfeatures i ämnet Saker som rör på sig

Admin1 skrev: Synhallucinationer och hörselhallucinationer skiljer sig åt. Hörseln sitter vid tinningarna medan synen baktill i hjärnan. Antikolinerg effekt hos medicinen kan kanske förvärra hallucinationer. Zyprexa, Clozapine och Akineton har starkast effekt. Antikolinerg effekt brukar innebära muntorrhet, så detta kan vara ett varningstecken kanske.


Har inte hört något om antikolinerg effekt förut. Har faktiskt aldrig drabbats av muntorrhet av mediciner heller.
Mer
9 år 1 månad sedan #725645 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Saker som rör på sig
sv.wikipedia.org/wiki/Antikolinergika
De mediciner som jag har, bla Akineton ger nedsatt sekretion i mun- och bronkslemhinnor, avslappning av glatt muskulatur med mera.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum