Saker som rör på sig

Mer
9 år 1 månad sedan #725275 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Saker som rör på sig
Det måste vara hemskt att se saker som inte existerar. Skymtat saker har jag väl gjort, men aldrig sett spindlar i min närhet. Är det svårt att medicinera bort?
Mer
9 år 1 månad sedan #725292 av Psyfeatures
Svar från Psyfeatures i ämnet Saker som rör på sig
Man kan ju bli jävligt rädd så det kan vara jobbigt, i vissa lägen har jag blivit skit rädd när jag sett vissa saker. Jag vet inte hur det är att medicinera bort, jag har inte haft någon medicin som hjälpt mot något än (bara testat zyprexa och nu Invega). Får se om Invegan hjälper, just nu är jag "frisk" iaf.
Mer
9 år 1 månad sedan #725378 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Saker som rör på sig
Det här är mycket bekant. Det finns många skräckfilmer som handlar om att någon ond ande, demon och liknande, utsätter människor för det de är mest rädda för. Jag såg Case 39 för någon vecka sedan som handlade om en liten tjej som egentligen var demon och hämnades på folk genom att framkalla hemska hallucinationer hos dem.

Jag har insektsfobi och ser kryp i perioder. Helt plötsligt är där en kackerlacka som springer omkring på golvet. Eller också är det bara skräp som jag själv förvandlar. Men när jag bodde i en riktig kackerlackslägenhet stod de äckliga ungarna i trappan och sköt in insekterna genom springor i vägg och dörr.
Mer
9 år 1 månad sedan #725477 av Psyfeatures
Svar från Psyfeatures i ämnet Saker som rör på sig
Okok.

Jag har också insektsfobi och särskilt spindlar. Självklart ska man ju se det man är rädd för, hehe.
Mer
9 år 1 månad sedan #725543 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Saker som rör på sig
Psyfeatures,

bland oss Andliga är detta ingen ovanlighet. vi har mer förmåga att påverka och tolka vår omgivning.?
det blir mkt intressant livet då man överlåter allt, ALLT till Jesus ~ Ande, tanke, kropp och själ ;)
törs ni släppa kontrollen til Gud? att Gud får råda i era liv?

@Jesuite_magnus

John 8:31-32.
Mer
9 år 1 månad sedan #725587 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Saker som rör på sig
:tänk Blir man som du då, Magnus?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum