psykos?

Mer
18 år 1 månad sedan #35819 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet psykos?
Moment 22 är både en bok och en film.

Det är nämligen så att i USAs armé är man inte psykiskt sjuk om man själv påtalar det.

Gör en läkare det, ja då hamnar man på mentalsjukhus.

Påstår man själv det, så självklart är man ju inte sjuk, då vill man ju bara bort ifrån armén

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 månad sedan #35832 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet psykos?
Eftersom du fått Zyprexa så tyder det på att du troligen haft psykotiska besvär tidigare, även om man ibland kan få Zyprexa mot depressioner. Hur mådde du innan du fick Zyprexan? Konstigt att läkaren skrattade åt dig. Det verkar nästan lite otroligt. Är du säker på att du inte missförstått situationen på något sätt?
Mer
18 år 1 månad sedan #35984 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet psykos?
Jag vet inte alls längre.. hela förra besöket känns som en ända stor dimma.. kommer knappt ihåg vad vi pratade om och varför hon skrattade... Jag mådde skit innan jag fick zyprexan.. Jag är rätt så övertygad att hon är emot mig nu.. fast jag är inte helt säker.. jag komer vara skitskraj när jag skall träffa henne om en vecka... En fråga bara.. ni som hör röster.. när kommer dem.. både när ni är ensamma och när ni är med folk ni känner? Hur tolkar ni den inre dialogen, tolkar ni den som röster även om den inte hörs som riktiga röster? Jag är lite förvirrad... för mina inre röster är inte röster utan tankar med eget liv lixom...

omtanke

bonniewsclyde
Mer
18 år 1 månad sedan #35987 av lollypopp
Svar från lollypopp i ämnet psykos?
Hej Bonnie! Tvångtankar, tvångsneuros?? Studera neurotiska symptom! :lol:
Mer
18 år 1 månad sedan #35988 av lollypopp
Svar från lollypopp i ämnet psykos?
Jag hade också en läkare som skrattade åt mig, då skattade jag tillbaks så det blev ett skrattparty, sedan fick jag höga doser Haldol! 8O
Mer
18 år 1 månad sedan #35989 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet psykos?
Neuros och neurosliknande tillstånd - störningar som alla människor kan få. De är orsakade av miljön. De påvkerar bara delar av personligheten. Individen är medveten om att de för tillfället inte mår bra. Indivden har inga problem med sin verklighetsuppfattning.



Ångestneuros - individen upplever starka känslor av oro och rädsla som han/hon ofta inte kan koppla till någon speciell händelse eller företeelse.



Tvångsneuros - individen upplever stark ångest och utför ceremoniella handlingar och tankar för att skydda sig mot denna. Handlingarna blir sedan tvångsbildande. Utför inte individen dessa på rätt sätt och vid rätt tillfälle så förvärras ångesten.



Hysterisk neuros (konversionshysteri) - ångesten orsakar fysiska symtom så som kramper, hosta, blindhet, dövhet osv. Inga verkliga skador uppstår.



:fiol