hon skriker igen

Mer
18 år 1 månad sedan #37125 av lobo_angel
Svar från lobo_angel i ämnet hon skriker igen
jag har ingen jag vågar prata med om detta. tack för era svar föresten... höll på att glömma att tacka. dom värmer. men jag har ingen som inte skulle skämta bort det å tro att jag driver med dom eller bli rädda å dra sig undan. Har försökt prata lite men folk antingen skämtar till det eller backar. vet inte vad jag ska göra. Börjar bli rädd. å nu e det påsk å alla e hemma hos sina föräldrar å släkt. (jag bor i en studentstad) tog till mig tipset om musik. Har haft på musik ett bra tag. Får hoppas att mina grannar är bortresta :) men kan inte sova med musiken. Å när jag stänger av den börjar hon bara igen å hon finns i mitt huvud å försöker få mig att tro att hennes tankar är mina... men det är dom inte ju.
Mer
18 år 1 månad sedan #37132 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet hon skriker igen
Men då blir det ju lite bättre, i första messet stod det ju att du inte kunde lyssna på musik?

Vad skriker rösten, vad är det för tankar hon uttrycker och vill pressa på dig?
Mer
18 år 1 månad sedan #37140 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet hon skriker igen
Vill rekommendera ett par böcker till dig:

"Förstå och hantera röster" av Marius Romme & Sandra Escher

"Från rösthörarnas värld: Brev med berättelser" Lis Bodil Karlsson

Båda finns att beställa från RSMH (Riksförbundet för Social och Metal Hälsa)

www.rsmh.se/ eller tel 08-7723360.

Hoppas att de kan vara till någon hjälp. RSMH har också ett nätverk för rösthörare som träffas regelbundet, där man kan få hjälp att hantera sina röster...
Mer
18 år 1 månad sedan #37160 av lobo_angel
Svar från lobo_angel i ämnet hon skriker igen
tack igen för svaren! ska kolla upp böckerna!
men hon e lugnare nu. Ska utveckla lite. Hon säger inget bara skriker. Inga ord bara skrik. men jag hör hennes tankar. Dom försöker tro att d e mina tankar. men jag vet att det är det inte. hon använder ord jag inte använder och tänker på ett helt annat sätt. Hon försöker få mig att göra nåt. hon säger att det är viktigt att jag gör det men jag förstår inte va det är hon vill... hon tänker såna elaka tankar om mig.

Det där med musik hjälper på så sätt att man dränker hennes skrik. det finns kvar men musiken e för hög.

det är värst på kvällarna och nätterna. men tycker hon lugnat ner sig lite nu. det är inte hela tiden. men d e som om ju längre hon e tyst destu värre blir det när hon sätter igång igen...

tack igen för att ni finns. känns som en trygghet på nå sätt... :D
Mer
18 år 1 månad sedan #37161 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hon skriker igen
På länkarna nedan finns det råd hur man kan komma till rätta med röster:
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... as-roester
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... pa-roester
Mer
18 år 1 månad sedan #37178 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet hon skriker igen
lobo_angel! Så har det varit för mig med! Inte så att mina röster (Ja, de är många) har skrikigt, men de har funnits där och till att börja med var det sådant kaos att det enda som hjälpte mig var musik!

Detta så högt att de dränktes i ljudet från hörlurarna.

Pröva igen, om du då kan koppla av ifrån henne och se om du inte ändå kan sova, försök helt enkelt att ta till de medel som gör det möjligt för dig att sova.

En natts sömn med hörlurarna på när du sover, gör underverk!

Försök trots allt att få hennes mening och ta reda på vad hon egentligen vill, om du nu inte undermedvetet kan tänka dig det i alla fall.

Jag hoppas bara, att det inte är din egen själ som skriker.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum