hon skriker igen

Mer
18 år 1 månad sedan #37051 av lobo_angel
vet inte vad jag ska göra. Hon i mitt huvud skriker så högt att jag inte kan göra någonting. Kan inte prata med nån. Inte lyssna på musik. inte läsa inte plugga inte kolla tv. Hon är bara tyst när jag skär mig... hon har skrikit till å från sen jag berättade för min psykolog om det hon kallar våldtäckt för 2 dagar sedan. Har aldrig sagt det till någon innan. har trott att jag drömt det och ibland har jag fått för mig att det inte hänt mig utan nån bekant eller att jag sett det på film... vill få henne tyst men jag vill inte ha fler ärr... Kunde inte sova inatt.hon skrek för högt. sov inte nåt. Trotts propavanen.. vet inte vad jag ska göra!
Mer
18 år 1 månad sedan #37054 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet hon skriker igen
Du måste få lugn ifrån henne! Om det inte går att tala med henne, så kan jag rekommendera att du sätter på dig hörlurar och sätter på musik du tycker om!

Det gör jag själv, jag sätter på hög volym och jag kan till och med somna och sova en hel natt med dem på mig.

Att inte ha lugn och ro i skallen är förödande!

Se till att du inte är vaken mer än högst 24 tim.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 månad sedan #37078 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet hon skriker igen
Det gör ont i mig att läsa det här... vad ont det måste göra i dig... klart att rösten skriker efter att du vågat se det du gått igenom... en våldtäckt lämnar psykiska ärr... du behöver nog få prata mer med din psykolog... och kanske få något lugnade ett kort tag...

Gör dig inte illa som svar på röstens skrik... försök få den tyst på annat sätt... en varm dusch... musik... människor runt dig.... kanske något sånt kan lugna och ge ro....
Mer
18 år 1 månad sedan #37094 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet hon skriker igen
det kan också vara bra att hon skriker. så att du förstår vad du gått igenom, bli medveten och sedan kunna bearbeta det, jag blev själv våldtagen för några år sedan. och jag kännde precis som du till en början, att det hänt någon annan eller att jag bara drömt det. men sen började en annan jag dyka upp...svårt att förklara...och hon skrek och skällde och talade om för mig...och först då gick det upp för mig...
men sömn är viktigt, du måste sova, vila och tala med nån...jag hade ingen, jag fick prata med "henne" och mig själv..det var inget bra för mitt psyke alls..
Mer
18 år 1 månad sedan #37097 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet hon skriker igen
....jag undrar jag om psykologen förstår hur det är att ge en sån tanke för patienten att gå hem och smälta?

Du måste nog få hjälp nu, och lugna ner dig samt känna värme och stöd samtidgt som man bearbetar det.

Har du ...någon?
Mer
18 år 1 månad sedan #37123 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hon skriker igen
Jag tycker att du skall kontakta vården, när du har så besvärliga symptom. Ring och prata med dem och hör efter vad de tycker att du skall göra när du mår så dåligt som du nu gör.