Tror mig vara övervakad och förföljd :(

Mer
7 år 11 månader sedan #832406 av Nissegossen
Nu rekommenderar jag dig inte att göra som jag gjorde. Jag utmanade min paranoia och gick rakt emot vad paranoian ville, jag gick aktivt rakt mot paranoian som var i mina tankar. sov tex med dörren olåst länge för att tvinga mig själv att inte tro att någon skulle komma in och ta livet av mig. Visserligen kom det in folk när jag sov, men jag hade varnat alla mina kontakter att gå in och röra mig om jag sov. Så där var en del som kom upp och de stod i hallen och ropade Nisse. Jag vaknade ju då och undrade vad de ville. Jag hjälpte dem så gott jag kunde.

En granne ignorerade min varning och då satt jag och sov med datorn uppe i min fåtölj framför datorn. Hon var berusad och hon ignorerade min varning och när hon kom inom det område, ca 1m ifrån mig, så beredde jag mig direkt. insåg att detta kanske inte var så farligt, jag hann inte stoppa mig själv, men löste mina nävar och slog rätt upp med öppen hand. Hon låg på golvet och rullade runt och höll sig för näsan, men tack vare att det inte va knutna händer blev det inget blodvite.
Dra lärdom och kan säga att nu låser jag min dörr, så att ingen kan komma in då jag låser dörren med ett handgrepp och då går det inte att komma in med nyckel, bara genom att bryta upp kan man då komma in. Nyckel räcker inte ifråga om att komma in. I övrigt iakttar jag normal försiktighet.

Paranoian är i alla fall borta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #832529 av Amandara
Förstår att du är rädd. Jag har varit väldigt rädd i mina psykoser och oxå för myndigheter även de som ska hjälpa. Medicin är vägen att gå.
Mer
7 år 11 månader sedan #832810 av Admin1
Ja, antipsykotika har bra effekt mot paranoia och är en enkel lösning. Viktigt är att sova tillräckligt, eftersom sömnbrist kan ge ökad paranoia.