Synhallisar? Berätta vilka ni har!!

Mer
7 år 5 månader sedan #877134 av MsTibbs
Idag: massa 5 cm långa insekter inne på min vägg och splatter av blod. Sen försvinner de plötsligt för att sedan dyka upp igen. Går en över min spegel och spegeln är trasig även hast jag vet den är hel. Vågade inte säga detta till mor och far. De var i rummet.
Mer
7 år 5 månader sedan #877135 av spasy
Det där med kylan har jag varit med om, men det var säkert 35 år sedan och ingen synlig demon
bara en ogenomtränglig dimma och rutten stank inne i ett rum det också.
Mer
7 år 5 månader sedan #877239 av Admin1
Jag tror att personer med schizoaffektiv har synhallucinationer oftare än vid schizofreni. Syncentrum sitter i bakhuvudet medan hörseln vid tinningarna. Börjar fundera på om att testa att massera tinningarna vid hörselhallucinationer, men jag har inga hörselhallucinationer själv.
Mer
7 år 5 månader sedan #877249 av MsTibbs
Så tror jag det kan vara. Jag är generellt visuellt lagd och har aldrig provat droger, som folk tror när jag sett saker.
Mer
7 år 5 månader sedan #877296 av IngeF

Admin1 skrev: Illusioner är förvrängda synintryck, medan hallucination skapar hjärnan utan sinnesintryck.


Hadde alvorlige feberhallusinasjoner en gang da jeg som barn hadde kusma. I praksis umulig å skille fra psykose.
Mer
7 år 5 månader sedan #880263 av Amandara
En man, som jag upplevde kom från en parallell värld....stod bakom mig och skrämde formligen skiten ur mig. Då mådde jag usligt.