Osäker

Mer
17 år 11 månader sedan #41331 av villbort
Osäker skapades av villbort
Jag är så värdelös att jag klarar inte av något längre. Jag satt ute och rökte häromnatten (jag tror att det var natt för det var lite halvmörkt i alla fall) och jag fick helpanik när det kom någon och gick förbi. Det har inte varit så farligt förut, bara dom inte kommit för nära eller vart för många har det gått och kontrollera det. Men jag kände paniken komma närmare och närmare, jag började skaka och kände hur det började krypa. Först på fötterna och sen uppför benen, insekter, överallt. Han som gick förbi vänder sig om och börjar skratta, dom börjar skratta. Skriken kommer. Dom kryper in innanför huden, jag försöker borsta bort dom, bränna bort dom men dom bara kryper vidare. Skratt, skrik. Jag får panik och springer in. Jag är värdelös, klarar inte av någonting, dum, dum, dum. Jag kan inte få bort dom, jag måse skära bort dom, sluta se, skölja bort dom med blodet. *minneslucka*
Mer
17 år 11 månader sedan #41344 av flisan
Svar från flisan i ämnet Osäker
Hej
Det låter otroligt jobbigt!
Jag tror inte att du är värdelös eller dum. Jag tror att du mår dåligt!
Har du en bra vårdkontakt? Jag tycker att du ska vända dig till en läkare när det är så här.
Det är bättre att söka hjälp än att ta ut det onda på sig själv.
Det finns en lista på en massa bra nummer man kan ringa här på forumet, när det blir för jobbigt. Gör det. Vissa saker blir bättre av att man får prata med någon, även om det inte handlar om att lösa problemet.
Mer
17 år 11 månader sedan #41350 av villbort
Svar från villbort i ämnet Osäker
Jag har haft kontakt med psyk i 4-5 år. Det får räcka, jag tänker aldrig gå tillbaka till dom igen, dom vill bara låsa in mig. Dom vill döda mig.
Mer
17 år 11 månader sedan #41378 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Osäker
Jag tror inte att psyk vill låsa in dig. De har ont om sängplatser och ransonerar dem hårt. Det är bara verkligt svårt psykiskt sjuka som får vård på avdelningar idag. Jag tycker som det låter som du drabbades av panikångest när du var ute. Det går att medicinera bort de flesta panikattacker, så det finns hjälp att få hos vården. Hoppas att du får hjälp på något sätt. Det finns olika hjälpnummer man kan ringa när det krisar här:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28973 [/url]<!-- l -->
Mer
17 år 11 månader sedan #41379 av villbort
Svar från villbort i ämnet Osäker
Det tror jag, dom har försökt göra det förr och får dom tag på mig igen så gör dom det. Och som sagt, jag har varit i kontakt med dom förr och jag tänker aldrig gå tillbaka till dom. Dom bara proppar i mig medicin tills man blir som en zombie och dom försöker få mig att tro att det inte är verklighet utan attajg är psykotisk, det är jag inte! Dom andra finns, den andra världen finns. varför kan ingen tro mig? Dom vill döda mig. Jag vet det.
Tack för hjälpen men ajg vågar inte ta kontakt med psyk igen.
Mer
17 år 11 månader sedan #41423 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Osäker
Hoppas att det ordnar sig för dig på något sätt för det verkar väldigt jobbigt för dig när du berättar. Själv har jag aldrig varit rädd för psykvården utan mera sett dem som ett hjälp och stöd. Jag skulle själv inte tveka att kontakta psykvården om jag själv var i din situation. Tar du inga mediciner alls nu för tiden?