Osäker

Mer
17 år 11 månader sedan #41433 av flisan
Svar från flisan i ämnet Osäker
Jag tror inte heller någon är ute efter dig. Bara dina tankar. Jag vet också att vården kan vara dålig på många sätt, de kan göra väldigt mycket fel. Men jag tror att du måste hitta någon slags hjälp om du ska stå ut. Du kanske kan hitta någon att prata med om det du känner och all din ångest.
Du vet, det är du själv som måste fixa det här. Du måste be om hjälp.
Mer
17 år 11 månader sedan #41435 av villbort
Svar från villbort i ämnet Osäker
tack, ni verkar snälla :)

nej, sen ett år tillbaka ungefär går jag inte på några mediciner alls (mitt beslut att sluta med dom, inte läkarnas)
Mer
17 år 11 månader sedan #41453 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Osäker
Vilka mediciner använde du tidigare då? Hur mådde du när du slutade med dem?
Mer
17 år 11 månader sedan #41520 av villbort
Svar från villbort i ämnet Osäker
dom jag hade sist var risperdal, fluoxetin, flunitrazepam
Mer
17 år 10 månader sedan #42288 av villbort
Svar från villbort i ämnet Osäker
Jag har inte sovit på 3 dagar nu, eller det är kanske 4, kanske kanske 5, jag vet egentligen inte. Det känns som det är länge i alla fall. Min kropp är helt slut. Jag tror det var över en månad sen jag sov ordentligt/naturligt. Jag orkar knappt gå till köket för att dricka nått, eller gå ut och röka (vilket är det normala jag rör mig en dag). I och för sig gör det inte så mycket eftersom jag ändå aldrig skulle våga mig ut något längre i världen. Men jag vill kunna om jag nu skulle vilja. Det stör mig att inte ha möjligheten om ni förstår skillnaden. Jag känner mig så begränsad, så mycket jag inte kan elelr får göra. Men mitt huvud är inte trött. Allt går på högsta fart, saker flimmrar förbi, dom vill inte vara stilla. Dom vibrerar och flyter ut. Dyker upp och försvinner. Skratt, knackningar innifrån väggarna. Jag hatar när det blir såhär, jag vill inte ha mer kaos och oordning.

Alla fortsätter att vägra tro på mig, JAG ÄR INTE PSYKOTISK!!!! Det är mer verkligt än världen utanför som allt annat lever i. Jag tror att jag vill leva, men jag vet bara inte hur man gör då. Jag vill ha bort allt det andra men samtidigt är det det enda jag har. Det är ju jag som är fel. Varför kan inte bara nån komma och ta hand om mig? Fast jag vågar inte. NEJ.
Jag är fast i blodet igen, jag vet det, det är både en plåga och en glädje. Varför kan jag inte... ja, jag vet inte vad jag vill. Något. Jag vill inte höra. jag vill inte se mer.
Mer
17 år 10 månader sedan #42289 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Osäker
Sök hjälp! Min tro är faktiskt den att du just nu har ett recidiv!

Försök åtminstone få tag i något så du får sova! Har du något sådant hemma?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum