Rätt-o-fel

Mer
6 år 5 månader sedan #990475 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Rätt-o-fel
Admin1, jag vet att det inte är illa nu. Men tänk om mina gamla problem kommer tillbaka??? De tog hela dagen i anspråk, det fanns i princip inte en enda frisk minut! De stunder som jag inte lydde befallningarna (2007) eller utförde tvångshandlingar (2008) låg jag på sängen eller satt nånstans utan att orka/ha tillåtelse att göra nåt.

Det var mitt livs värsta två år, och jag är rädd att det ska börja om!

Det som förde mig ut ur den akuta sjukdomen var väl Abilify. Kan be att få höja den lite IFALL att jag börjar bli sjuk. Vill helst inte höja Zyprexa, för jag är redan trött och tjock, hihi.

Tror jag ska maila min behandlare när jag kommer hem. Hon kan prata med läkaren om eventuell höjning av Abilify. Sen har jag ju tid hos henne på måndag! Hade kunnat prata med sköterskan alldeles nyss efterson jag var hos henne för en kvart sen o delade mediciner. Men SÅ akut är det inte.
Förmodligen är jag bara nervös hihu
Mer
6 år 5 månader sedan #990477 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rätt-o-fel
OCD brukar gå att behandla med SSRI-antidepressiva, men det finns andra sätt du kan schemalägga tvången 15 min per dag t.ex.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/2215-tvangstankar-och-tvangshandlingar
Mer
6 år 5 månader sedan #990512 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rätt-o-fel
I varje fråga finns det rätt och fel, ett ja och ett nej. Det ställ vi inför varje dag, inget konstigt med det, hade så inte varit hade vi te x inga datorer, inget Internet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #990561 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Rätt-o-fel

Admin1 skrev: OCD brukar gå att behandla med SSRI-antidepressiva, men det finns andra sätt du kan schemalägga tvången 15 min per dag t.ex.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/2215-tvangstankar-och-tvangshandlingar


Ssri har aldrig hjälpt mot mina tvång ett enda dugg vad jag vet. Har hög dos escitalopram sedan många år. Hjälper bara mot min ångest o deppighet. När jag bara hade en medicin med ssri blev tvången VÄRRE. Men de började gradvis försvinna när jag fick abilify!


Nisse, jag vet att en del är rätt o en del är fel här i världen. Jag vet också att Gud talar regelbundet med sina troende, till exempel i fråga om just rätt och fel. Han talar till mig också. Inte hörbart men kännbart. Och det är därför jag vet att de där tankarna INTE är från Gud. För Gud ger frid och varnar när VERKLIG fara föreligger. Mitt "rätt och fel" gäller varenda smågrej som finns.

Jag kommer att prata om det här med min behandlare och se om jag kan få telefontid hos min läkare så jag kan få mer abilify eller olanzapin. För just nu har jag ju full sjukdomsinsikt. Vore synd om den försvann igen så att två år till gick förlorade precis som 2007 och 2008...

Jag vet att många här tror att jag är helt frisk men det är jag inte. Just nu ÄR jag frisk, men det är pga mina mediciner. Vården och jag har många gånger försökt sänka dem, men då får jag symtom.

Ni kanske minns att jag sa "jag ljuger bara" förut. Men det i sig var en vanföreställning! Jag trodde att satan sade åt mig att ljuga upp en sjukdom. Den del av mig som hade insikt sa till sjukvården "jag behöver hjälp!" Medam min sjuka sida omedelbart sa "nej förresten, jag ljuger bara för er!"
Jag vet fortfarande inte om vården trodde mig när jag sa att jag ljög.

Då hade jag typ delvis sjukinsikt. Jag vill fortsätta ha fullständig insikt. Så jag KOMMER att prata med vården. För de kan (förhoppningsvis) det här och kan avgöra om medicinhöjning behövs.
Mer
6 år 5 månader sedan #990601 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rätt-o-fel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #990602 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rätt-o-fel
Det finns en inom dig, sålla ut den som talar till dig, som aldrig ljuger för dig, håll dig till den, ingen annan, den personligheten är kommande från Gud alla andra gör det inte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum