Röster - jag är för svag för att hantera dem

Mer
6 år 2 veckor sedan #1044597 av Vierja
Försök distrahera dig.
Om du medvetet letar efter det kommer det inte försvinna.
Gör något som kräver koncentration men samtidigt lätt.
Glömmer du bort att lyssna efter det ständigt, kommer det bli mindre.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1044661 av Zoro
Jag vill liksom kunna leva med dem utan att behöva distrahera mig. Jag är rätt dålig på det också... Det enda som verkar funka är att hänga på forum på nätet, men det finns en gräns för hur länge man kan göra det innan det börjar upprepa sig.

Skriva fungerar också, men jag brukar få svårt med koncentration och igång-sättandet samtidigt som rösterna kommer...
Mer
6 år 2 veckor sedan #1044678 av Admin1
Ångest och stress kan trigga röster. Sedan om det är tyst och stilla samt du är inaktiv så kan rösterna komma. Om man har uppmärksamheten inåt och mot sina tankar kan rösterna komma. Sedan de första 5-6 åren är värst vad gäller sådana symptom och sedan kan de minska. Har du röster om du tittar på TV eller Youtube-videos?
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Mer
6 år 2 veckor sedan #1044697 av Zoro
Ja, fast färre tror jag. Om det är tillräckligt spännande tror jag att de försvinner i just de scenerna.

Men jag tror inte att jag har förhållandevis så mycket röster att jag borde påverkas så mkt som jag gör. De borde gå att ignorera. Men jag klarar det inte. Det gör mig trött/arg/ledsen.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1044760 av Nissegossen

Zoro skrev: Jag känner mig så värdelös för att jag inte kan hantera mina röster bättre.
De får mig verkligen att må skit, jag vill bara krypa ihop och försvinna.
De är inte ens särskilt intensiva, ändå tar jag åt mig som fan.

Hur gör ni? Hur låter ni dem prata utan att bli påverkade av dem?

Jag borde kunna hantera det här bättre.
Jag fattar inte hur man gör.


Hej! Välkommen tillbaka!
Man kan bara inte säga åt dem att gå, pröva, men tror inte det. Som alternativ kan du resonera med dem och säga mellan si och så får ni prata en timme, men ni får inte prata med mig annars. Du väljer själv tid. Gör de avsteg säg åt dem då får ni inte prata alls. De är väldigt sociala och de som pratar osanning, prata inte alls.

Kommer de med uppmaningar be dem om förklaringen varför. De som ljuger inlogera dem. Lyd dem inte om du får svar där de inte talar om varför.

Det är väldigt svårt att få svaret varför? De vill aldrig tala om varför, men det är du själv bestämmer, så kräv svaret, låter det som en uppmaning, kan det leda till ett senare skede om uppmaningar om att du skall ta livet av dig, lyd aldrig.
Är det inte till hundra procent säker på att det kommer från Gud. är det direkt livsfarligt. Kommer det från Gud

Då känns det i hela kroppen att göra det de vill att du skall göra men kom ihåg att de andra försöker stoppa dig. Gör inget som strider mot lagen, i det land du befinner dig i och absolut inte om det strider mot Guds lag, Gud har ju skrivit ned dem och det strider mot allt som vi känner att det är från Gud han kan aldrig göra avsteg mot hans egen lag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 veckor sedan #1044767 av Zoro
De uppmanar mig till att ta mitt liv, men aldrig någonsin att jag lyder. Inte en chans. Jag har frågat varför och de säger att de blir fria om jag dör. Jag svarar: Dör jag så dör du. Men rösterna tror mig inte.