Nån mer med paranoia vanföreställningar?

Mer
17 år 9 månader sedan #45840 av Danne_
säger inte att jag har scitofreni för det men väl paranioida besvär.
mina besvär är så besvärliga att jag inte kan besriva alla besvär nu. Jag kommer och går olika vägar, moblerar rymmet för olika saker som slänges in genom fönster, beredd att fly när jag entrar ett rum eller hör något oroande. och skippa skitsnacket att jag förtänar detta...
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45841 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Nån mer med paranoia vanföreställningar?
Låter som tvångssyndrom eller posttraumatisk stress....
Det är klart du inte förtjänar det!
  • Joy
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45843 av Joy
Svar från Joy i ämnet Det kan gå över
Tro mig dina symtom kan gå. Det kan ta tid. Men ha hoppet kvar. Man behöver inte leva i samma helvete hela livet. Sjukdomen kan klinga av och vanföreställningarna avta för att helt försvinna. Men det betyder kanske inte att du blir medicinfri. Jag mådde mycket dåligt förr. Hade vanföreställningar med de har försvunnit helt. Idag mår jag bra men jag får ta medicin.
Mer
17 år 6 månader sedan #50759 av tanne
mina symtom på psykos har kommit innan sommaren d.v.s i maj månad sen har jag blivit inlagd hela juni månad.undrar varför det kommer samma period?är det någon som vet detta??
Mer
17 år 6 månader sedan #50774 av Danne_
Har inget svar på varför det kommer i samma period,men vill bara sticka in med att jag känner under vissa perioder i livet en "tankepåsättning"dvs att när jag ska sova så händer samma sak igen,nämligen en skräckfylld natt med olika ljud och konstiga observationer,för det messta så brukar ljuden vara "elektroniska"och får mig att kasta mig ur sängen 5-6ggr per natt,känner mig även iaktagen när jag går och lägger mig