Nån mer med paranoia vanföreställningar?

Mer
17 år 9 månader sedan #45596 av Admin1

Danne_ skrev: Jo jag äter leponex.. fungerar litegrann. men annars är livet ett helvete eftersom ja känner mig hotad jämt.. =(


Välkommen, Danne_

Leponex brukar ofta ha god effekt mot psykotiska besvär, men ibland när effekten är otillräcklig kan man kombinera med ytterligare ett antipsykotikum. Mot paranoida vanföreställningar kan man använda en psykologisk behandling som heter kognitiv beteendeterapi och den brukar oftast ha god effekt mot vanfföreställningar. Problemet kan dock vara att få tag i en psykolog som kan ge behandlingen.
Mer
17 år 9 månader sedan #45651 av mrhyde
har haft diagnos: paranoida vanförestälnngar
Mer
17 år 9 månader sedan #45825 av maya

Fredric skrev: Skulle vilja ha hjälp att få tillbaks tilliten till andra människor och att få en normal sexualitet tillbaks.

Ta hand om dig

Fredric


Skulle jag också vilja :cry:

maya
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45828 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Nån mer med paranoia vanföreställningar?
Jag är helt ensam, jag längtar efter en kvinna att få mysa med...
Men jag litar i alla fall på min gamle psykolog Mikael falkheim.
Han överrumplade mig häromdagen genom att ställa sig 2 mm från mig. Jag backade inte, vilket visar att jag vågar släppa in honom i mitt personliga revir, vilket visar att jag litar på någon i alla fall.
Mer
17 år 9 månader sedan #45837 av Danne_
Har upplevt många olika saker. förrgiftningar av alla olika slag, olika band har skrifit olika sånger om mig. Kameror som filmar hela tiden.medicin för att få mig att funka normalt i denna värld.
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45838 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Nån mer med paranoia vanföreställningar?
Det där med kameran är vanligt. Det finns många olika sjukdomar som kan ge paranoia. Det är inte säkert att det är schizofreni du har.
Vad banden gäller kan jag inte säga något, men det är inte troligt...
Lite paranoid är du nog ändå!
Synhallucinationer är extremt ovanliga så ser du bilder på dig själv i något sammanhang så är det antagligen sant!
Det kanske är fråga om tolkande vanföreställningar?