Hur vanligt hallucinerar o hör röster?

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1095998 av Lester
Svar från Lester i ämnet Hur vanligt hallucinerar o hör röster?
Om man vore blind skulle det fortfarande finnas synhallissar? Om man vore döv skulle man fortfarande höra röster?
Mer
5 år 6 månader sedan #1096110 av Rrusheflower
Ja det tycker jag att ibland när jag är på psykiatriavdelningen och besöker min psykolog så hör jag skrik från korridoren.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1096140 av Utomjordingen
Jag har konstant hört röster och sånt sen våren 1990! Varför det ändå går att sova är för att man kan ta till lugnande tabletter eller sömntabletter i värsta fall. Sen är det alltid värst i början när man inte vet vad rösterna är för någonting - det var också av den anledningen det spårade ur för mig våren 1990 så jag blev tvångsinlagd/tvångsmedicinerad. Men sen när man har läst/lärt sig till vad röster är och att man inte är ensam om det så är det lättare att hantera röster.

Sen är det inte så farligt att höra röster om man är ensam - det är värre om man hör röster bland människor. Idag döljer jag inte mina psykiska symptom utan jag har öronproppar och solglasögon på mig så min psykiska sjukdom inte är helt osynlig inför andra.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096142 av rymd
har röster konstant också, lever med dem
Mer
5 år 6 månader sedan #1096144 av Klanggedin
Har hört att rösterna reflekterar din förhållning till dig själv. :)
Mer
5 år 6 månader sedan #1096146 av Drummer
Vet inte om det är röster eller egna tankar som attackerar mig. Jag upplever ibland att jag pratar med mig själv.